Merve539s şimdi sizin postlarınıza baktım, ayrıntılı yazayım. 2 aylıkken kakada kan ile başladı maceramız. Ama onun dışında bir sıkıntısı yoktu garip bir şekilde. Gaz, kilo alımı vs hiç sorun olmadı. Gaita testleri yapıldı ve doktorumuz alerji ve laktoz intoleransı olduğunu söyledi. Benim ve eşimin ailesinde çok fazla bağırsak hastalığı olduğu için ve ben de bağırsak hastalıkları üzerine çalıştığım için hiç tehlikeye atmadan çok sıkı bir diyete başladım. Bu sırada probiyotik ve relaktaz takviyesine başladık oğluma, emzirmeyi kesmedim. Besin günlüğü tuttum. Çilek alerjisini keşfettik ama başka bir şeyler de vardı, ne olduğunu çözemedik o sırada. 4 aylıkken diyeti yavaş yavaş açmaya başladım, sorun yaşamadık. Ek gıda da aynı şekilde. Çileği 2 yaşındayken denedi, biraz döküntü oldu, yavaş yavaş maruz bırakarak alerji seviyesini düşürdük. Şimdi mikrobiyotayı bozabilecek şeyleri biraz fazla yiyince mesela şekerli şeyler veya süt ürünleri egzama oluyor hemen. Mesela 2-3 gün üst üste normal yapılmış kek yerse döküntü başlıyor. Ama hızlı geçiyor. Süt olur da günde 2 bardak içerse kabız oluyor. Ama mayalanmış süt ürünlerinde sıkıntı yok, kefir, yoğurt, peynir sıkıntı çıkarmıyor. Yumurta da en başta biraz dokundu ama tolere edebildi sonra. Yaklaşık 1-1.5 yaşına kadar probiyotik takviyesine devam ettik, şimdi 3 yaşında, bir şişe bitince birkaç ay ara veriyoruz. Probiyotik ürünler de tüketiyor, yoğurdu da probiyotik mayayla yapıyorum, o yüzden bağırsak sağlığı daha iyi şu an.