Sütü süzüp kaynatiyorum. Sonra yoğurt yapacağım kaba aliyorum. Bir kasenin içine de bir önceki yaptığım yoğurttan iki yemek kaşığı koyuyorum.sute kuş parmağımı batiriyorum sekiz saniye içinde tutabilirsem istediğim sıcaklığa ulaşmış oluyor.sekiz saniyeden az tutabilirsem elim yanıyorsa biraz daha beklemek gerekir,sekiz saniyeden fazla tutarsan süt fazla soğumuş demektir.tam sekiz saniye tutmak gerekir.birazcik sütten alıp yogurduguma ekleyip cirpiyorum ve süte bosaltiyorum.iki tür karistiriyorum sonra da üstüne bir tepsi kapatip sofra beziyle sariyorum.diyelim ki gece 11 de yoğurdu mayaladiysam sabah altı yedi gibi uyandığımda fazla suyu varsa kaşıkla alıp ağzı açık bir şekilde dolaba koyuyorum.tas gibi tutuyo her seferinde.