huzurluaycicek Selam, 7 aylik bebekte vajinal yapisiklik var, 1 hafta boyunca estriol krem sürdüm masaj yaptım doktor da denedi ama hiç açılmadı yarın çocuk cerrah açacak, acaba canı çok acır mı ağlar mı sakıncası olur mu kesin acar mı anestezi zarar verir mi
bakkalemzigi huzurluaycicek çocuk doktoru bu durumdan bizi çocuk cerrahine yönlendirdi ben sadece bakacak zannediyordum açtım bezini birden eliyle açmayı başladı ağladı bebeğim haliyle böyle mi oluyor evet evet dedi kucağıma alınca sustu bebeğim hep aç dedi elinle masaj yap o günden sonra 4 ay geçti hiç yakışmadı öyle şok oldum ben
Prnssanns huzurluaycicek eliyle açacak küçük olduğu için ama çözüm değil yine tekrarlıyor kaç kere açtık 3 yaşındayız şuan tamamen kapalı 😔
gmz1991 bakkalemzigi merhaba bizde de aynı durum oldu hâlâ şoku atlatamadım. Ağladı bebeğim kanadı da biraz. Sizin bebeğimiz de kanama oldu mu
gmz1991 bakkalemzigi alt kısımdan kanadı kızımın da. Açarken sanki minicik fazladan açmış da orası kanamış gibi. çok korktum kanayınca. tekrar olabilir dedi umarım olmaz çok tekrar kötü bi tecrübeydi
huzurluaycicek gmz1991 çocuk cerrahi elle açtı biraz kanadı şu an geçti ama tekrar eder dedi vazelin sür dedi
gmz1991 huzurluaycicek yaa benim bebeğimde de oldu kanama çok üzüldüm. Bir hafta olacak ama hala şokunu atlatamadım. Muayene için gittim hemen eliyle açtı o anda. Krem verir diye düşünmüştüm krem zararlı dedi. Bazılarında hiç kanamamış bizimki kanayınca yanlış bişey mi yaptı diye düşünmeden edemedim
gmz1991 huzurluaycicek 4 buçuk aylık bebeğim. Biraz araştırdım kendi kendine de açılabilirmiş çok pişmanım götürdüğüme acı çekti yavrum bikac gün yandı galiba orası çok huzursuzdu yeni yeni normale döndü. Bir de kanayınca doktor bana dediki korkma kızlık zarına zarar vermedim dedi. Hiç aklımda öyle bişey yokken düşünmeye başladım. Eliyle öyle ayırmakla zarar görmez değil mi?
gmz1991 huzurluaycicek teşekkür ederim inşallah olmaz bi daha böyle bişey. Içim hiç rahat değildi ama demekki böyle olması gerekiyodu
ipekkuzumm Merhaba herkese büyük kızım 6 yaşında ikinci kızım 2 aylık. İlk kızımda çok küçükken farkettim çocuk dok. Çocuk cerrahisine yolladı. O zaman galiba en fazla 3 aylıktı doktor krem sürdü eliyle açtı. Defalarca tekrarladı bu yaşına kadar. Sürekli doktor değiştirerek gezdik bazıları kortizonlu krem verdi kullandık kendiliğinden açıldı. En son geçen sene yine gittik doktor odasında bir aletle çizik atar gibi açtı kullandığım kremler için de bir dünya kızdı bana. Şu an yine kapalı tekrar doktor yolu göründü bize. Hem de iki kızımla birlikte bugün farkettim küçük kiziminki de kapanmaya başlamış. Sizin doktorlar neden olduğunu söyledi mi ya ben mi yanlis yapıyorum 😔
gmz1991 ipekkuzumm östrojen eksikliği dedi. O da ergenlikte salgılanmaya başlarmış. Fazla temizlikten yada temizlememektem de olurmuş. Tam nedeni bilinmiyo galiba. 4 buçuk aylık kızımın 15 gün önce cerrah eliyle açtı krem vermedi. Canı çok yandı hatta kanadı da biraz. O yüzden pişman oldum ben açtırdıgima. Bazı doktorlar zararı yoksa kalabilir diyo. Ergenlikte en geç kendi kendine açılır diyo.
Pare66 ipekkuzumm merhaba yazınızı okudum da benim kızım 3 yaşında yaklaşık 5. Ayından itibaren yapisikligi vardi 3 defa actirdik fakat tine yapisti estriol isminde krem kullandim yine kapandi. Bugün tekrar cocuk cerrahisine götürdüm açtı biraz kanadi minicik . Kızımı 1 hafta oldu bezden keseli hic cis yapmadi aciiyo aciyo diye agladi sonra hameton isminde krem verdi. O kadar caresiz kaldim ki yapisma devam ediyor mu sonrasinda
ipekkuzumm Pare66 yani sizi üzmek istemem ama ne yaparsanız yapın tekrarlıyor. Bana en son ergenliğe doğru kendiliğinden açılır çünkü hormonlar değişecek dedi doktor ben bekliyorum artık. Çünkü anlattığım gibi yapmadigimiz şey kalmadı. Islak mendil vs kullanimiyla da alakası yok artık eminim bence tamamen hormonal bir durum. Keşke bir çözüm onerebilsem ama yıllardır bulamadım bir çözüm sabır diyelim
ipekkuzumm Pare66 ayrıca bir doktor bahsettiğiniz kremi verdi kullandım evet açtı kesin açıyor. Ancak bir başka doktor bana kızdı çok erken tüylenme yapar yapmayın çocuğunuza bunu dedi.
2Minnosannesi Pare66 Benim kızımda da 5 aylık falanken yapışıklık başladı 1 buçuk yaşındayken doktor eliyle açtı 2 ay sonra tekrar kapandı 3 yaşına kadar bekledim açılsın diye açılmadı doktora gittim tekrar doktor 10 gün boyunca günde 3 kere yarım saat boyunca sıcağa yakin ılık suda oturt sonrasinda masaj yap dedi sonra gel elimle açmayı deneyecem dedi 10 gün sonra zar baya inceldi ama kızım korkar diye götürmedim doktora bir süre sonra kendi kendine açıldı azıcık sonra ben vazelinle masaj yaparak tamamen açtım. Şu an 5 yaşında her banyo sonrası kontrol ediyorum azıcık kapanma görsem hemen vazelinle masaj yapıyorum kapanmıyor şu anlık.
2Minnosannesi ipekkuzumm islak mendille bi alakası yok 2 kızıma da aynı şekilde bakim yaptım küçüğünde yok büyüğünde yapisiklik oldu hormonlarla alakalı kesinlikle
Pare66 ipekkuzumm ayni seyi yaşamışız bir doktorun önerisi asla diğerininkini tutmuyor ve siyah minik tuylenme oldu kızımda. O kadar canı yandi ki bile bile aci çekmesine sebep olmak cok üzücü