Nefesarya Arkadaşlar iyi akşamlar buradan bir birkaç arkadaşa dönüş yapacaktım bebeğim hastalandığı için yazamadım hakkınızı helal edin öncelikle Biz önce bir yaşındayken bir kontrole gittik ön dört dişin arkasında böyle hafif lekelenmeler vardı doktor anne sütünden olabileceğini veya demir damlasından dolayı da olabileceğini söyledi (şunda parantez içinde söylemiş olayım eğer bebeğiniz gece emiyorsa arkadaşlar her emmeden sonra bir yudum su vermemiz gerekiyormuş veya ağzında böyle gazlı bez gibi nemli bezleyen islak onu temizlememiz gerekiyormuş her emmeden sonra )
fırçalamaya devam edin aksatmayın her sene kontrole gelin dedi hani Yapabilecek bir şey olmadığını söyledi
tabii küçük olduğu için ben iki yaşına kadar gece yatmadan önce bir suyun içine minicik bir tuz atıp otuzlu su ile fırçaladım dişlerini abartılı bir şekilde değil yani araştırmalarıma göre yani ben bu şekilde yaptım tuzlu suyla böyle su yapıyordum bir kabının içine fırça batırıp batır böyle fırçalıyordum en sonda ağzını güzelce işte çalkalaıyordum siliyordum bir şekilde bu fayda etti yani bakteriler çoğalmadı ağzında bir de bir tane macun var bunu bebeğiniz uyuduktan sonra bir yaşında olanlar için söylüyorum pirinç tanesi kadar diyim yani olabildiğince az bu çürükleri olduğu yerleri dişlere geceden sürüyorsunuz bu dişleri korumaya alıyormuş bakteriler çoğalmıyor muş ağzından bu macun bize iyi geldi sadece yatarken sürüyorsun bu arada ve eğer henüz leke ise dişlerinizdeki Çürük oluşmadıysa onu da tamamen geçiriyor aklınızda olsun bu macun da yine ben kendi araştırmalarla bulmuştum hani doktora sordum o da kullanabileceğimi söyledi iyi ki de sormuşum tabi bunlar yeterli gelmedi arkadaşlar iki yaşına geldiğinde tekrar başka bir doktora kontrole gittim gitmeden önce de oğlumla evde bir hafta önceden provalara başladım işte diş doktoruna gideceğiz şöyle uzanacağız dişlerimize şöyle bakacak hep böyle dişçi oyunu oynadık birlikte diyim yani bu yüzden muayenemiz çok rahat geçti doktor muayene ettiğinde evet çürükleri birtık ilerlediğini eğer düzenli fırçalamasaydık yani ağız bakımı bu kadar düzgün olmasaydı çok fazla ilerleyebileceğini söyledi
şöyle söyliyim önden de görünür hani duruma geldi flor‘a başlamam gerektiğini söyledi hatta geçen sene başlasaydınız ben hastalarıma başlatıyorum dedi ilerlemezdi yani dedi orada bir işlem yaptı arkadaşlar yani önemli olan bence o işlem diş temizliğinden sonra dişlerde leke varsa onların çıkması için macun tarzı bir şeyle bir şey sürüyorlar fırçayla benim oğluma da onu denedi hani eğer bunlar leke ise çıkar dedi ama çürükse çıkmaz dedi denedi eve leke gibi olan yani sonradan oluşan yerler çıktı ama artık çürüğe dönüşen yerler çıkmadı tabii ki ama olabildiğince az en azından yani diplerde ince bir Çizik gibi düşünün ama keşke hiç olmasaydı tabi dediğim gibi en önemli nokta bu eğer çocuğunuzu diş doktoruna götürecekseniz ve Çürük başlangıcı varsa bu uygulamayı yapmasını hani rica edin tatlı bir dille eğer leke ise çünkü onlar bu uygulama yapınca bakın çıkıyormuş ve çürüğe düşmüyormuş bize bu uygulama hani yapılmadığı için bir yaşındayken keşke yapılsaydı belki birtık zor olurdu ama zaten çok 1.02 dişin de vardı yani o kadar azdı diyeyim bu uygulamadan sonra biz eve geldik normal florlu macun‘a başladık ekstradan sabah akşam şeklinde fırçalıyoruz güzel bir şekilde ağzında çalkalalıyoruz dilinde muhakkak fırçalıyorum bunu yani önemli olan şey bunlar arkadaşlar ve muhakkak bence bir deneyin sizde şans verin hani bizim Çürüklerimiz fırçalamamız biraz özenli yaptığımız için ilerlemedi ama hiç olmayabilirdi ön tarafta en azından eğer bu şekilde bir işlem yapılsaydı veya florürlü macununa başlasaydık bu şekilde yani kafam biraz dağınık ya ayrıntılı yazmaya çalıştım ama aklınıza takılan bir şey varsa yine sorun arkadaşlar
Şu an bebeğim üç yaşında bizim Çürüğümüz ön dört işin arkasından oluşmuştu önce şu an arkalarda yok ön taraflarda da çizgi gibi var ve hiç ilerlemedi çok şükür ben bu konuyu çok araştırdım başlık açtım anneler grubuna sordum ama hiçbir şekilde ayrıntılı bilgi alamadım hani insanlarda bilmediği bir şey için haklı olarak cevap yazamadılar ben buradan yazmış olayım inşallah size de faydası olur