Dilek_5 ayy inanın bende kendime kaderdaş buldum diye sevindim desem. Çünkü tek kulak işitme engeli olan çok nadir. Soru soracak kimsem yoktu benim çok yalnız hissediyordum kendimi ama size seve seve yardımcı olurum sorularınıza. Evet bizim doğuştan. Yenidoğan taramasinda farkedildi direk. Uzun bı süreç oldu defalarca farklı farklı testlere girdi emar ve tomografi çekildi 2 defa sonunda tanı konuldu. Bizim doktorumuz cihaz önerdi ve 10 aylıkken cihazını takmaya başladı. Tabi cihazla duyup duymadığı kesin değil yinede kullanıyoruz faydası olur belki diye. Zorlukları şöyle yön tayini yapamadi hiç bir zaman bebeğim. Yani ben ona seslendigimde benim sesimin nerden geldiğini algilayamiyor. Mesela misafirliğe gidiyoruz orda bı kaç kişi konuşunca rahatsız olup ağlamaya başlıyordu bebekten krize giriyordu hatta. Büyüdükçe anlamaya başladık kalabalık ortamda çocuğumla iletişim kuramiyorum malesef. Algilayamiyor çünkü tek kulakta sesler karışıyor. Evde tek başıma çok ilgilendim bebekken hep konuştum şarkılar söyledim göz göze gelerek. Doktorlar konuşur ama peltek veya pepeleyerek konuşma ihtimali yüksek dediler. O yüzden çok ilgilendim hep tekerleme şarkı ilgi çekeceğini şeyler söyledim. 2 yaşından sonra tek tük cümle kurmaya başladı şuan başkası anlamıyor cümlelerini ama ben anlıyorum annesi olarak ve şükrediyorum. Mesela TV izliyor diyelim (doktor 2 yaştan sonra izin verdi TV izlemesine) ben konuşsam TV yi agliyamadigi için anne duymuyorum diyor. Yani anlayacağınız sakin ortamda ilgi isteyen bı durum bu malesef. Beyin gelişimi için, konusabilmesi için rahat duyması şart. Bizim odyologumuz ne kadar erken yaşta biseyler öğrenirse o kadar iyi diyor yani duymasini engelleyici seyleri ortadan kaldırıp onunla ilgilenmek gerekiyor yaşıtlarından geri kalmaması için. 90 db den gerileme hiç olmadı yani iyiye gitmedi hiç malesef. Rutin kontrolleri oluyor gözlemliyorlar teste sokuyorlar yaşıtlarından şuan geri değil çok şükür. Sağlıklı kulağına çok dikkat etmek gerekiyor aslında sağlıklı kulakta kayıp yaşanıyor mu diye kontrol ediliyor. İnşallah ileri yasamlarinda sağlıklı kulaklarına bişey olmaz Allah’ın sessiz dünyaya mahkum bırakmaz🤲🏻