Rukiye20 Güzel anneler gerçekten sizden samimi cevaplar istiyorum çünkü artık bunalıma girmek üzereyim. Benim 2 tane oğlum var birisi 3 buçuk diğeri 2 yaşında. Özellikle büyük oğlum 2 yaşından beri aşırı derece de inat huyuna da gitsem olmadı dediğini yapmasam da olmadı ceza köşesi mi yapmadık ceza ile olmaz diyip güzelce anlatmayı mı denemedik yok vazgeçmiyor inadından sinirinden. Mesela renkleri öğretmek istiyorum ben siyah diyorum o hayır o kırmızı diyor hadi gel annecim beraber sayarak oyuncakları toplayalım diyorum hayır diyor beraber boya yapalım diyorum hayır kitap okumak istiyorum ona alıyor yırtıyor kitabı dışarı bir çıkıyoruz yerlere yatmalar ağlama krizleri o an insanların bakışları of. Yani demem o ki böyle çocukları ile güzel aktiviteler yapan anneleri görünce gerçekten özeniyorum benimkiler camı yalayım düz duvara tırmanayım koltuktan koltuğa atlayım vurup kırayım koşup bağırayım ağlama krizlerine gireyim modundalar ben mi bir yerde yanlış yapıyorum anlamadım lütfen siz nasıl yapıyorsunuz söyleyin. Dün mesela bir arkadaşımla dışarı çıktım kızı öyle güzel oynuyor sakin sakin yemeğini yiyor tatlı tatlı konuşuyor benim oğlum gelmiş yerlere yatarak tepinerek şeker istiyorum diye ağlıyor oyun parkında demirlere tırmanıyor herkese dil çıkartıyor sandalyeye Ayakkabıları ile çıkıp zıplıyor cidden perilan oluyorum. Yani böyle tatlı tatlı oturmak kitap okumak renklere bakmak sayılara bakmak ya da araba oyunu oynamak top oynamak su ile oynamak boya yapmak falan istiyorum hatta yastıkları yere koyup hadi zıplama oyunu oynayalım bile diyorum yeter ki birlikte bir şeyler yapalım diye ama yok yok yok sen zıplama ben zıplıcam o bu diye gene kıyametler ağlamalar.. Gerçekten çok yoruldum anneler insanların da sürekli bu çocuk normal değil psikologa götür ne peşinde koşuyorsun ben olsam vururum ağızlarına 2 tane atarım odaya demeler yani çevremdeki insanlar bile acıyarak bakıyor saçma saçma konuşuyor hele eşimin dayısı eşime sen ne büyük günah işledin de Allah sana böyle evlat verdi dedi yani oturup saatlerce ağladım artık. Ne olur bana tek olmadığımı söyleyin ya da bir yolu varsa onu diyin
tuuugc Rukiye20 eşinin dayısı defolsun kendi hayatına baksın önce inanılmaz sinir oluyorum böyle hadsiz insanlara. Benim bebeğim şu an daha 3 aylık o yüzden bir şey diyemem sana ama emin ol her çocuk kendi fıtratında belki de çocuğunun yapısı gereği inattır mesela benim ki 3 aylık olmasına rağmen sinirli bi bebek öyle düşün:) Bu söylediklerin bence hemen hemen herkes yaşıyordur çocuklarda haklı tüm gün evdeler sıkılıp bunalıyorlar nazları annelerine geçiyor enerjilerini de düz duvara tırmanarak atmak istiyor normal bence :)
ebrarasil Rukiye20 merhaba güzel anne ben anaokulu öğretmeniyim yeni doğum yaptım ama yıllardır küçük çocuklarla iç içe olduğum için şundan bahsetmek isterim . Ödül ve ceza yöntemi çocuğun öz disiplinini engelleyen bir çözüm yöntemi olacaktır . Bizler istiyoruz ki çocuklarımızla yetişkin gibi alıp karşımıza oturtalım ve öyle anlaşmayı tercih ediyoruz sizler de eminim o şekilde yaklaşım sağlıyorsunuzdur. Öncelikle yaşı gereği normal davranış sergiliyor. Erkek çocuklar daha hareketli oluyor ancak başkalarının dediklerine kesinlikle kulaklarını kapat belki bu süreçte baba destek olabilir sadece ikisi vakit geçirebilir zamanla düzelecektir siz iyi olun ki yavrunuz da iyi olur 💙
Melek_EslemNur Rukiye20 canım tabiki tek değilsin farklı versiyonlarıyla yaşayan çok insan var benimde 2 yasinda ve 2 aylık iki kızım var. Rabbim evlatlarimizi bağışlasın öncelikle.. benim 2 yaşındaki kızım da aynı senin anlattığın gibi bir dönem hicbirsey yaptirtmiyordu benimki de inaaadin inadiii asla birşey ogretemiyordum ve erkek çocuğu gibi aşırı hareketli atlamalı vurmalı şeylerden hoşlanıyor… Ben bu durumu genetik duruma ve alıştırmaya bağlıyorum. Benim kayınvalidem ve eşim cocugu doğduğundan beri haşin sevdiler atlattilar ziplattilar koşturdu lar vurarak sevme tabiri varya öyle sevdiler hala öyle seviyorlar çocuk durduğu yerde kiZ çocuğu gibi oturup oyuncak oynamıyor resmen herkesi hadi kalk diye elinden tutup koşturuyor peşinde.. ve ben bazen katlanamiyorim yanii o kadar sinir oluyorum kiii eşim ve kayınvalide in o inatlarina ve çocuğum onlara benzediiii resmennnn ben müdahil olamamdim yani sende kendinde suç bulma olacagi varsa inatta oluyo yaramazda tabikii sen elinden gelen gayreti göster ama sabret geçecek inşaallah
Rukiye20 ebrarasil bende iyi olmaya çalışıyorum ceza ve ödül yöntemini tehdit etmeyi kaldırdım yaklaşık 2 haftadır beraber oyunlar oynamaya çalışıyor dışarı etkinlikleri yapıyoruz lakin şuan hayretler içerisindeyim 4 ay sonra 4 yaşına girecek olan oğlumun gidip kardeşinin üzerine işediğini gördüm resmen bu kaçıncı seviye veyahut neyin nesi anlayamadım gerçekten artık bir pedagog ile görüşmek istiyorum.
eda-1amine Rukiye20 ya üzülme benim ki de kız ama aynis senin dediklerin gibi salıncağa arkadan binip sırt kolulacak yerde ayaklarıyla durup sallanmak ister götü yer görmüyor vallaha sürekli masaların koltukların tepesinde in kızım gel otur kızım yok duvarım harita gibi çizildi boyama kitapları yırttı bı gün biriyle tanıştım dışarı çıktık tanıştığım bayanla onun ki erkek 5 aylıktı benim kızım aşırı hareketli ordan oraya sandalyelere çıkıyor zorla yemek yiyo neyse en son yemek yerken boğazına birşey takıldı oksurerek çıkarmak isterken kustu kızım o bayanda aaa sen ne böyle hiç durmuyon dedi bende o anki duygu ile kızıma kızdım heer yeri temizledim bir daha da o kişi ile gorusmedim yani yanlız değilsin ödül den de anlamiyo cezadan da anlamıyor ve daha 2 yaşında benim kızım bazen diyorum benim kızım gibi kimse yok mu onlarla arkadaş olayım belki enerjisine yetişemiyorum diye
mariagamze Rukiye20 bence de normal bir durum zaten erkek çocukları daha hareketli ve küçük oğlunuz da şuan 2 yaş sendromun da çevremde kaç kişide gördüm ana sendromu atlatınca maşallah melek gibi oluyorlardı akışına bırakın kafanıza takmayın biraz da baba ilgilensin erkek erkeğe
eli923_ Rukiye20 2 yaş sendromu var onu yaşıyor zamanla aşacak düzelecek size laf diyenlerde utanacak ve şu bi gercek erkek cocuk her zaman daha hareket li ve enerjik benim ikizlerim var dediğiniz gibi kızım uslu uslu kendi kendine oynarken oğlum bana gelip oyuncak atması koltuk tepelerinde zıplması şuan 28 aylıklar yeni anlamaya başladı yapma diyince yapmamaya mağzda ağladı sabırsız oyuncağı okutmak için bile vermiyor kasaya yani tek değilsiniz sadece biraz zaman
Kereminannesiii Rukiye20 yalnız değilsiniz benim oğlumda aynı 4,5 yaşında olacak artık ama çok zorlanıyorum. Okula gidiyor ilk göze çarpan öğrenci haşereliklerinden birde aynı okulda öğretmenim. Her gün ağlama isteğiyle eve geliyorum kendimi sıkarak. Bilmiyorum umarım geçici bir evredir diyorum
huzurluaycicek Ne alakası var gunahla , çocuğun psikolojisi de bozuk değil ayrıca, 3 yaşında çocukların yüzde 80 i böyle zaten, bir de erkek çocuk hareketli olur o yaşlarda söz dinlemez inat eder
Zlm Rukiye20 bencede bı uzmana götürün birşey onu mutsuz ediyo demekki ve siz bunu goremiyosunuz (kötü amaçla demedim) belki bı uzman görüşü ile hatanizi gorursunuz
pnrpnr_ Rukiye20 öncelikle merhaba, yalnız değilsiniz inanın 💖 büyük oğlunuzu enerjisini atması için yüzme kursuna falan yazdırmayı düşünmez misiniz? Ya da yarım gün için sosyallesecegi bir kreşe gidebilir. Alışana kadar biraz zor gelecektir fakat alıştıktan sonra hem kuralları öğrenecek, hem orada aktiviteler etkinlikler yaptıkça sizin teklifinize de sıcak bakacaktır. Oğlunuz kreşte iken siz de diğer oğlunuz ile ilgilenip onunla oyunlar etkinlikler yapabilirsiniz 😊