Merhabalar, lütfen konu hakkında bilgisi olan varsa aydınlatırsanız sevinirim.
Oğlum 3 yaşında, yaklaşık 2 ay önce tuvalet eğitimine başladım. Çişinde hiç sıkıntı yaşamadık desem yeridir 2. gün lazımlığa yapmaya başladı ama kakasını tutmaya başladı bu süreçte. Kakası geldiğinde inanılmaz korkuyor ve evin içinde dört dönüyordu. Lazımlığa oturmak istemiyor ve kalktığında altına yapıyordu. Üstünü temizlerken de korkudan bacakları titriyordu. Hatta burnunun üstüne kadar terliyordu o sırada. Bende çok fazla etkilenmemesi ve korkularının yer etmemesi adına psikoloğa götürmeye başladım. Oyun terapisi alıyor. Onun yanında psikoloğumuzun önerdiği kitapları okuyoruz. Şuan için kakasını biliyor, geldiğinin farkında, korkuları biraz azaldı. Genelde üstüne, tutturabilirsekte lazımlığa yada tuvalete yapıyor ama uzun süre oturmak istemiyor o yüzden günde 5-6 defa az az tuvaletini yapıyor.
Psikologumuz ilerleyen zamanda emdr tedavisi uygulayacağını söyledi. Yetişkinlerde faydalı bir uygulama olduğunu biliyorum ama çocuk için nasıl bir sonuç verir kestiremiyorum. Özellikle psikolog arkadaşlardan yardım istiyorum bu konuda, uygulatmalı mıyım?