Anneler size bir sorum var. İkili cümle tam olarak nasıl oluyor? Benim kızım 13 aylık, bir süredir galiba 2′li cümle kuruyor. Yani anne gel, baba gel, dede gel, anne al, dede atta vs gibi cümleler duyduk. Aslında küçük olduğu için tam da emin olamıyorum yanımda kim varsa teyit ettiriyorum onlar da bu şekilde anlıyor. net ve anlaşılır, direkt o kelimeyi ya da kişiyi kastettiği, biz söyledikten sonra tekrar etmediği kendiliğinden söylediği 20 civarı kelimesi var. Ancak bu ikili kelimeyi her zaman söylemiyor, ara ara duyuyoruz. Bir de biz sık sık baba gel vs diyoruz acaba bu yüzden mi söylüyor yoksa ufaktan 2′li cümlelere geçiş mi yapmış sayılır?