Brokolilim evet. Tam olarak alerji zannediyorduk biz. Meger değilmiş. Fmf bobrek, karaciğer tutulumu yaptıgı için bütün vucudu kıpkırmızı oluyordu.özellikle göğüs bölgesi.. Kasık kısmına kadar bildigimiz alerji gibi..Bizde yedigi birşeye alerjisi var zannediyorduk. Doktorlarda öyle zannediyordu.çunku yaşadıgımız sehirde ileri düzey tahliller yapılmıyor. O yüzden anlayamadılar.İğne yapıyolardı. Geciyordu. Her gün olmuyordu bu. Bazen bir ayda bir, bazen 2-3 ayda bir kez. Sonra idrarında kan bulundu. Böbrek ve dalak büyümüş. Kendi cocuk doktorumuz buldu. Bize hemen cocuk nefroloji ve ramatolojiye gidin dedi.bursada öğrendik fmf oldugunu. Bizim fmf mutasyonunda Böbrekte amiloid birikiyor malesef 😞 Bu da ilacı kullanmassak eger böbrek kaybına kadar ilerleyebiliyor. O yüzden bir gün ilacını unutursak eger insanlık hali serum amioid a tahlili tavan yapıyor 😓simdi mesela 1 haftadır bursadayız. 6 aylık rutin kontrolleri yapılıyor. İhmale gelmiyor. Bu arada fmf böbrekte taş ta yapabiliyormuş. Benim kızım da 3 tane düşürdü 😞o yüzden 6 ayda bir ultrason da yapılıyor.