Dyldrm Sprial taktirali 5 ay filan oldu. Normalde 5 gün süren adetim 10 günü buldu her ay 10 gün adetliyim. 1.5 hafta kadar önce yine 10 gün süren adetim bitti. Bugun fark ettim ki ara ara kanamada geliyor ama akıntı tarzında. Öyle ped kullanmalık bir durum yok. Şimdi ben namazda kılan biriyim ama her akıntı geldiğinde gusül almalı mıyım? Yada mesela öğle namazı vakti normal namaz abdesti aldım namazımı kıldım abdestin bozulmadı ikindiyi de öğlen aldığım abdest ile kilacagim ama tuvalete gidip kontrol ettiğimde yine bir akıntı geldiğini görüyorum. Tekrar namaz abdesti almam mi gerekiyor ya da gusül abdesti mi alayım sonra namaz abdesti mi alayım? Birde bu ara lekelenmede bugün fark ettim bı ağrı oldu bende ama belli belirsiz çok şiddetli bir ağrı değil kasik kısmında bir batma oluyor eğilip kalikinca ama öyle zorlayan bir ağrı da değil bunlar normal mi? 2 bebeğim var doktora gitmek zor oluyor gurbette olunca. Yine gideceğim tabi kontrole ama tecrübeli olanlardan da yorumlarını okumak istiyorum. Yardımcı olabilir misiniz bana? Mesela bugün yine lekelenme oldu ve batma ağrısı oldu ya eşle ilişki durumu nasıl olur yapmamalı miyim mesela? Hani enfeksiyon filan riski için ya da bana zarar verir mi böyle durumlarda ilişki durumu? Tecrübelerinizi paylaşabilir misiniz teşekkür ederim şimdiden
Menessasmom Dyldrm 10 günden uzun süren adet kazaya geçmiyor diye biliyorum ben ramazanda falanda 10 günü geçerse oruç tutulur diye biliyorum googleda yazar illaki güvenilir bi sitede
Edo_yekta12 Dyldrm bende de var spiral adet günüm zaten 9 10 gündü şimdi abartmıyorum iki haftayı 20 günü buluyor ve doktora gidecem en kısa zamanda. Ara lekelenmeler bende de oluyor ama ağrısız. Batma şeklinde ağrı varsa ilişki anında eşin korunsun ve en kısa zamanda doktora git kontrol ettir kaymış olabilir. Abdest konusunda da on günden fazla süren kanama engel değil diye biliyorum yine de araştır
3prenses1prens Dyldrm aynı şekil bende de oluyor ne yapacağımı bende bilemiyorum burda bekliyeyim belki yardımcı olurlar
marscicegi Dyldrm özür durumu oluyor on günü geçen adetlerde , bunu çok iyi anlayan birine sorsanız çok iyi olur , buradan şimdi ne fikirler çıkacak kim bilir , hassas bir konu bilip bilmeden yazmamak lazım
ays33 Düzenli âdet gören bir kadının normal âdet günlerinden sonra kanaması devam ederse bu kanama on günü geçmediği takdirde tamamı âdet hükmündedir. Ancak on günü geçerse önceki normal âdeti esas alınarak devam eden kısmı istihâze (özür) kabul edilir. İki âdet arasındaki temizlik dönemi ise en az on beş gündür.Kişi 10 günden sonra güsülünü alır.Özür devam ederse her namaz vakti için normal abdest alması gerekir. Tekrar tekrar güsül abdesti almaya gerek yoktur.
ays33 ays33 Bu gibi aklınıza takılan durumlarda diyanetin İlmihali var evinizde bulundurursanız aklınıza bi şey takıldı mı bakarsınız.Daha güvenilir olur.İlmihal yoksa da kurul diyanetin soruları ve cevapları var.