Denizezgi
Srplsrpl
sizlere de çok geçmiş olsun. Tabi her bebeğin durumu ya da riski farklı olabilir. Ama zaten benim de kafama takılan nokta o, yani sizlerin mm olarak benşm kızımınkine göre düşükken ameliyat kararı alınmasındaki faktörler neler onu öğrenmek için sordum, çünkü benzer sebepler varsa doktorumuza soracağım. Şöyle açıklayayım kızım 2690 gr doğdu, 3. Gün 2450 gr a düştü bir ay sonra sadece anne sütüyle 1300 gr aldı. Şu an 2 ay 8 günlük ve kilosu 5 kg. Doktorumuz bu ayki kilo alımının önemli olduğunu eğer kilo alamazsa deliğin ciddi diye nitelendirilebileceğini söyledi. Bu ayki durumuna göre söylediğiniz ilaca başlanacak. Akciğerle ilgili herhangi bir şeyden bahsetmedi, emmesinde bir sıkıntı Yok sadece emerken çok sık boğazına kaçırıyor ve hızlı nefes alıp veriyor. Doktor bunun da bu hastalarda zaten beklenen bir durum olduğunu söyledi. Bizim yan yana iki delik var bunların toplam büyüklüğü 23 mm çünkü ayrı ayrı ölçmek çok net sonuç vermez dedi. Deliğin kalbin kaslı bölgesinde olduğunu ve kapanma ihtimalinin yüksek olduğunu ama tabi kapanmayabileceğini de söylüyor. Sürekli aylık takiplerle durumu netleşecekmiş. Herhangi bir risk durumundan bahsetmedi. Özellikle operasyon ihtimalini sorduğumda şu an bir şey söyleyemeyiz ilerleyen süreçteki kilosu ve deliğin büyüyüp büyümemesi gösterecek bunu dedi. Benim kaygım sadece bu kadar küçük mm lerle bebek daha ufakken ameliyat edilenler varken bizim öyle bir durumumuz olursa geç kalmaktan korkuyorum ve bu durumu doktora soracağım. Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkğr ederim🙏🏼