Bade21 Kızım 3 yaşına girecek çok erken konuşmaya başladı şu an da maşallahı var zaten çok bilmiş asla kendini ezdirmez lafı peşin ve gercekten cok zeki bir cocuk her konuda bir yerde olalım açıksa hemen ister mesela yabancı yer diye çekinmez bazen öyle laflar söyler ki hayret kalır bakarım nerden aklına gelmiş diye nasıl düşünmüş diye çok tatlı dillidir ve 3 yas sendromu da var eşyalarını oyuncaklarını bazen paylaşmak istemiyor ağlıyor geçende annemdeydim görümcem ve kaynanam da geldi eşleri ile görumcemin kızı benim kızıma göre daha sakin kendi kendine oyun kurmuş kızım da oynamak istemiş o da izin vermemiş kızımda ayağı ile oyununu bozmuş yaptığının yanlış olduğunu söyledim iyi yaptım da beni oynatsin oynamak istiyorum dedi sonra kızıminda elinde oyuncağı varmış kuzeni almak istemiş o da vermemiş zorla almış kızım da ağlayarak geldi söyledi bende onun oyuncağı vermek istemiyor dedim geri ver o sana birazdan verir dedim neyse şimdi herkes kızımı göz önüne almış çok fenaymis çok cadıymıs çok uyanikmiş hep kavgayı benim kızım çıkartıyormus gerçekten artık bıktım dışarıdan birisi de ayy bu çok fena senin çekeceğin var kızım açık sözlü biri sevmek isteyince sevme diyor istemiyorum diyor kadın ısrar ediyor bu sefer kızım çekil başımdan diyip bağırıyor taş altında kalır laf altında kalmaz kızım bazen diyorum benim kızımda bir sorun mu var acaba her önüne gelen öyle diyor bazen bu yüzden çok nazara da geliyor sürekli okuyorum ama kaynanam ve görumcemin o şekil laf demeleri zoruma gitti yani benim kızım kavga çıkarıyorsa onun ki de çıkarıyor ve 2 yas buyuk benim kızımdan bu durum normal mi ben mi abartıyorum böyle diyenelere ne cevap vermem gerekiyor
Atssssss000 Bade21 bayiliyorum böyle kiz cocuklarina masallah♥️ bence hic bir sorun yok kendini asla ezdirmesin ne guzel iste
Cigdemss Bade21 normal, yazdıklarınızda farklı bir davranış göremedim. Her çocuk bazen patlaşır, bazen duygularını anlamlandıramaz bazen paylaşmaz, karşıdan gelen tepkiyi de deneyimlediği için gayet normal .
joyfulmom Bade21 2-3 yas aralığındaki çocuklar için kurulan cümlelere şaşırdım. Çocuktur normaldir. Ama sizin çocuğunuz için kurduğunuz cümlelerde bana göre fazla. Taş altında kalır laf altında kalmaz bir çocuk için fazla değil mi? Çocuğunuzun gelişimi güzel ne kadar hoş. Ama sizinde çocuğunuza karşı çok fena gibi söylemleri duyunca henüz 3 yaşındaki bir çocugun ileriki hayatı ve karakteri için yorum yapmak sizlere düşmez deyin.
Deletedmom_98 Bade21 Kendini ezdirmeyen hayır diyebilen çocuk iyidir. Ancak nezaket kuralları dahilinde.
Bade21 Atssssss000 evet bende seviniyorum bu şekil olmasına ama çevrenin tepkisinden artık düşünür oldum
Atssssss000 Bade21 hic dusunme bence bosver kizinin hic bi sorunu yok ama yinede için rahatsizsa bir pedagogla gorusebilirsin🫶
Bade21 joyfulmom evet kalmıyor laf altında hiç birsey bulamazsa sanane diye cevap verir 🤦♀️ kac kez uyarıp konuşuyorum ama yapma dedikçe hep yapıyor
Bade21 Deletedmom_98 işte mesela sanane diye tepki veriyor sen karışma der kaç kez uyarıp konuştum anlattım ama yapma dedikçe hep yapıyor
joyfulmom Bade21 laf altında kalmamak değil de kendisine söylenenlere cevap veriyor. Buna karşılık sizin yapma/etme demeniz doğru değil aslında. Kızım bunun yerine bunu söylesen daha doğru olur gibi yönlendirme yapsanız daha iyi olur. Çocuklar yapma etme dendiği zaman daha çok yapıyor maalesef