canimoglum_01 patladım derken oturup ağladınız yani
Sabrederim derken de, karışmam o kapatır ben açarım bir şey demem mi demek istiyorsunuz
Eğer anladığım gibiyse bu tutumların hepsi yanlış malesef. Çocuğa kızmayalım derken hiç sınır koymamak hiç hayır dememek veya ilgisini dahi dağıtmadan yaptığı “hatalı” davranışa göz yummak en az ona kızdığımızda açacağımız yara kadar sorun oluşturacaktır.
Hem bu şekilde anne de dolup dolup patlayacak, kendi psikolojisine zarar verecek bu doğrultuda mutsuz anne= mutsuz çocuk denklemine evrilecektir işler.
Çocuğunuz işleri içinden çıkılmaz hale soktuğunda buna sabretmek, görmezden gelmek zorunda değilsiniz.
Ondan basit bir “Hayır”ı esirgemeyin. Bunu onu disiplinize etmek ve karakterini güçlendirip sınırlarını çizmek için yapın. Hayır, anne iş yapıyor. Sen de bu oyuncaklarla (…) oynayabilirsin. Mesela ona da oyuncak elektrikli süpürge makinesi alarak pesinizden yapmasını veya siz süpürürken ona da eline vereceğiniz bir bez ile etrafın tozunu almasını isteyebilirsiniz.
Bebeğiniz sürekli bağırıyor ise gerçekten bazı şeyleri kontrol altına alma vaktiniz gelmiş demektir. Çocukların sevgiye ilgiye olduğu kadar yönlendirilmeye, sınırlar çizilmesine, pozitif disipline ihtiyaçları vardır.