Benim kızım da 8 günlükken idrar yolu enfeksiyonundan yoğun bakımda yatmıştı. Bir defa olunca tekrar etme olasılığı artar demişti doktor. Taburcu olduktan sonra çok dikkat ettim ve kızım 2,5 yaşında hala dikkat ediyorum.
Öncelikle kakasını hiç bekletmeden bezini anında değiştiriyorum.
Temizliğini hep pamukla yapıyorum. Kabasını temizledikten sonra 2 pamuğu sabunlayıp (kalıp sabun) sabunlu pamukla siliyorum;ardından 2 ıslak pamukla da duruluyorum . Temizliği her zaman yukarıdan aşağıya yapıyorum,kesinlikle aşağıdan yukarı bi sağa bi sola değil hep aşağıdan yukarı.
Kızım banyo yapmayı suyla oynamayı çok sevdiği halde onu hiç küvette su doldurup oynatmadım. Durağan su her zaman tehlikelidir.
En ufak bi şüphede hemen idrar tahlili yaptırdık
Elhamdulillah tekrarlamadı hiç