Anonim01 Sanırım oğlum solak 9 atkıyız sürekli sol elleriyle bir şeyler yiyor ya da almaya çalışıyor sizce zamanla değişir mi ? Solak demem için erken mi yoksa şimdiden belli olur mu ? Yemekleri sağ eliyle yemesini nasıl alıştırmalıyım acaba
Tuba_engn Anonim01 ¾ yaşta net belli oluyor. (iki elini kullananlar) Bebeğim de sağ/sol kullanıyor ama baskın olarak sol ve 3 yaş. (Dayımız solak). Ama ↉ yaş grubu gelişimsel olarak iki ellini birden kullanmaları normal.
BuzluKahve Anonim01 kendi haline bırakın neden sağa alıştıracaksınız ki? Zaten çok çok erken. 4-5 yaşından önce emin olunamıyor.
yokolmaz Anonim01 şuan için çok normal bnce ,o sol elle aliyosa size sağa verin ,zamnla dizelcktir ,bizde ogleydik şuan 19 aylık ,arda yine solla alır yer ,bn hep sağ eline veririm.
SevimliHayaletCasper Anonim01 o eline alışmıştır. Hangisine alışırsa onu kullanır. Siz sağ eline verin yada sağ elinde tutmasi gerektiğini söyleyin sağa alışsın. Yinede ısrarla sola alırsa o zaman sizde çok ısrar etmeyin.
SevimliHayaletCasper BuzluKahve kız alışmasın valla ben solakım o kadar zor ki özellikle okul zamanı 😄
BuzluKahve SevimliHayaletCasper zor ama solak birini sağa alıştırmaya çalışmak ileride problem yaratır
SevimliHayaletCasper BuzluKahve solaksa sağa alıştırmak zor olur tabi. Ama bazılarıda solak olmadığı halde sol ele alışıyor o engellenebilir
Feridece28 Anonim01 16 aylık, kalemi, kaşığı, çatalı sağ eline vermeme rağmen hemen sol eline geçiriyor. Solak sanırım benimki
Kk41 Anonim01 sol eli daha fazla kullanırdı oğlum . Suan ikisini de aynı şekilde kullanabiliyor bende solak mı saglak mı bilemiyorum 🤣
Momofhoney 27 aylik inan buna dikkat etmedim, bence solak olsa da problem değil diye düşünüyorum çok onemi yok bence:)