sokaklahmacunuu ya bundan olur mu bilmiyorum ama ben oğluma kasaptan süt alıyorum. 2 günde 1 geliyor. Ömrü de 2 gün zaten. Açık süte bende dediğiniz gibi tam güvenemiyorum.
Ben mayalarken kavanoz kullanıyorum. Hep taş gibi ve tatlı oluyor. Hatta herkes hazır yoğurt sanar😂😂 bir süre önce yapamıyordum tabi. Şuan bir tarif buldum bu tarifle yapıyorum direk bitiyor yoğurt öyle diyim 😂
3lt süte mayalamak için 1 buçuk yemek kaşığı yoğurt kullanıyorum. Sütüm kaynarken 1 çimdik tuz kullanıyorum. Ekşi olmasın diye. Sonra mayasını bir çay tabağına koyuyorum içine 1 çimdik şeker atıyorum. Hızlı mayalansın diye. Sonra sütü kavanozlara bölüyorum. 7 kavanoz yaptım en son yaptığımda. Her kavanoza 1 buçuk çay kaşığı maya koymuştum tam gelmişti. Sonrasında fırını hafif ısıtıyorum 30 derece falan öğlen yaparsan akşama mayalanıyor genelde şeker olduğu için ama ben sabaha kadar tutuyorum. Sabah aldığımda taş gibi oluyor valla.