Blackandwhite ek gıdaya başladığımızda ilk verdiklerimizi genelde çok seviyorlar maalesef . Bu yüzden ben tek tek tadım yaptırmadım 4 aylıkken gelişim geriliği var hemen ek gıdaya başlayalım bol proteinli çorbalar içirelim dedi çok iyi bi doktordu.Oysaki çoğu doktor 6 aydan önce asla birşeh vermeyin üç gün kuralından bahsediyordu . Onu sordum genelde alerjik bebeklerimize tadım testi yaptırıyoruz demişti pek ayrıntılar aklımda kalmadı. Herneyse ben 4 aylıkken kıymalı ilik suyuyla köy tavuğuyla yoğurtlu sebzeli çorbalara başladım yumurtanın sadece sarısını verdim bi süre mesela şu an yumurtanın beyazını yemiyor bence bu sebepten ilk başta tattırmadığım için. İnanılmaz gelişti maşallah 15 günde gözle görülür atağa geçti ve reflüsü olan bi bebekti . Ondan öncede en iyi doktorlara gitmiştik kaç doktor gezdik hiçbiri doğru tedavi yapamadı ve çocuğum 4 ay boyunca gelişmeyen sürekli ağlayan zayıf bi bebekti . Mevsim sebzelerini sürekli verdim 1 yaşından sonra ciğeri eksik etmedim bebekler ciğeri pek sevmiyorlar ben çorbasını yaptım öyle yiyorlar. Şu an 27 aylık çok şükür iştahımız yerinde seçtiği yemekler tabiki var ben ona ayrı yapıyorum . Benim kızımda yayla çorbasını çok sever yemediği şeyleri ezip yayla çorbasının içine ekliyorum öyle yiyor . Sevdiği şeyleri yemediği besinlerle karıştırıp verin ilk etapta az az koyun sonraları miktarı arttırın gerçekten işe yarıyor. Kuzenimin de benim kızımla yaşıt oğlu var oda pilavı çok seviyor eti yemiyor pilavın içine ekliyor etleri sebzeleri çok etkili bi yöntem. Bide iştah açmak için bu mixler macunlar var bana sorarsınız hiçbir işe yaramıyorlar ablamın kızından biliyorum zapzayıf o macunlar bi iki gün iştahını açıyor sonra yine aynı . Ben doktor değilim tabiki ama araştırdığım tavsiye edebileceğim yüzde yüz sağlıklı olan besinler, organik Hindistan cevizi yağı inanılmaz faydalı birşey , organik Taşköprü sarımsağı çiğ şekilde tüketilmeli , ev yapımı turşular , karanfil ,zerdeçal, kekik: yemeklerine baharat olarak , ve ve benim evimden asla eksik etmediğim organik tavuktan tavuk suyu , ve ilikli kemik suyu çorbalarına ekleyin o kadar Faydalı ki. Birde mesela sabah uyandı aç meyve atıştırmalık vs isteyecektir bi şekilde oyalayın asla onlardan vermeyin ki iyice acıkıp kahvaltı yapsın yemekten önce su da baya iştahı kesiyor . Hatta bi ara benim kızımdada iştahsızlık vardı kayınvalidem farketmiş yemekten önce şekersiz sakız çiğneyince çok acıkıyor güzel yiyor demişti bu sakız olayından pek emin değilim bilimsel bi bilgi degil ama sakız çiğneyincede acıkıyorlar ama şekersiz sakız olmalı şekerli şeyler hemen iştahı kesiyor söylememe gerek yok zaten . birde ig hastalanmayancocuk diye bi sayfa var inanılmaz faydalı bilgiler veriyor mutlaka bi göz atın derim tavsiyelerine o sayfa sayesinde 27 aylık olduk sadece birkez antibiyotik kullandık 1 aylıkken oda benim cahilliğimden diyelim asla ilaç kullanmıyorum buhar ağrı kesici vs hiçbiri yok çok şükür o sayfaya borçluyum 🩵🩵