gulsevyilmaz
Bu aylarda uyku eğitimi için çok erken canım. Bebeğinizin gaz, kucak, meme ve sık sık uyanma dönemi aslında. Gerçekten 3-4 aydan önce imkansız. Biraz daha büyümesin bekle güzel anne. Ama bu aşamada bebeğinize bazı rutinler oluşturulabilirsiniz.
Öncelikle gece gündüz kavramı. Gündüz uykularını bol Işık alan ses yapmaktan çekinmeyeceğiniz bir ortamda uyutabilirsiniz. Gece uykularınıda daha çok karanlık ve sessiz ortamda gerçekleştirebilirsiniz.
Sallamıyorsanız sallamaya hiiiiiiç alıştırmayın derim. Burada dikkat edersinizki 3 posttan biri (sallamayı nasıl bıraktırabilirim.) Emzirdikçe beşiğinize bırakın. Emzirme sırasında baktınız memede mayışıyor ve uykuya dalacak hemen beşiğine bırakın, hem memede. Uyumaya alışmaz hemde sallamadan uyur. Emzik alıyorsa sizin için büyük bir faydası olacaktır bence. Bebekler düzen sever. Bebektir ne bilsin yaa demeyin. Kundak yapıyor musunuz bilmiyorum. Eğer yapıyorsanız. Şöyle rutin gibi düşün mesela; bebeğinizin gündüz uykularını kundaksız gece uykularını kundaklı geçirin. Bebeğiniz buna alıştığında ve ilerleyen zamanlarda uyku düzeni oluşturduğunuzda bebeğiniz artık gece uzun uykuya geçeceğini anlayacaktır. Çünkü sadece uzun uykuya geçişte kundak yapılmaya alışmış.
Siz onun annesisiniz bebeğinizin uykusu geldiğini, uymak istediğini, bir sıkıntısı olsa neresi acıdığını siz bilirsiniz. Uyku düzeni yavaş yavaş kendini belli edecektir. Sadece Sizin pes etmemeniz gerekiyor.
Bunlar benim kendi kızıma doğduğundan beri uyguladığım şeyler ve çok içten bir şekilde sizede yazdım.💐 şu an 8 ay 17 günlük ve uyku düzeni ve uyku saatleri bellidir. Herhangi bir uyku eğitimi almadım. Buradaki annelerden aldığım bilgiler ve araştırmalarımla birlikte kendime ve bebeğime göre bi düzen oluşturdum.