123fff Kızlar doktoruma da sorcam bu hafta ek gıdaya geçiyoruz. İlk kabak,balkabağı püresi,havuç,patates,brokoli püresi deniycem. AVAKADO VE KARNABAHAR PÜRESİNİ DE TATTIRMAMDA Bİ SIKINTI OLUR mu acaba
Melis1706 123fff ilk yogurtla basla sebzelerde oguruyorlar yogurtla karistirip verirsin.6. Aydan avokado veriliyor ama karnibahari 8. Aydan veriyorsun
Aydaaa 123fff neden sıkıntı olsun ki? Bebeğime ilk verdiğim şeylerden biriydi avokado, hep de veririm, şu an 8 aylık. Karnabahar da mevsim sebzesi, o da ilk tattırdığım sebzelerden.
seren361_ 123fff bende yeni başlıycam ama heğ arştırıp gördüğüm kadarıyka avokado hep veriliyor ama karnıbahar gaz yapar bide ileriki aylar için o
kimbumadam Melis1706 Doktorumuz tropikal meyvelere yasak dedi. Avokado alerjen diye mesela Bende dedim ki yumurtada alerjen ıq Verdim afiyetledr yiyoruz Vitamin olarak anne sütüne en yakın meyveymiş es geçemezdim🥹
123fff Aydaaa hayır aylara göre vs ayırıyolar ya o yüzden bilemedim ilk ay için uygun kategoride diyemi. Peki sebze pürelerine zeytinyağ koydunuzmu
Aydaaa 123fff evet verdiğim her şeye zeytinyağı koydum. Hatta meyve püresine bile zeytinyağı damlatıyorum. Hiç kabızlık sorunu yaşamadım.
yigidoo02 123fff karnabahar için gazlı bebeklere iyi gelmeyebilir diye çok önerilmiyor benim bebeğimin gaz problemi yoktu verdim avakado da veriyorum şuan yeni geçtik biz de çok çok severek yiyor
gkzehra 123fff avokado verebilirsin karnabahar brokoli 8. Ayından sonra ver gaz yapar rahatsız eder çocuğu demişti doktorum
Aryaderin gkzehra ne kadar veriyorsunuz acaba ben miktar olarak nasıl ayarlayabilirim ilk muz ve elma püresi vermek istiyorum bide yoğurt karıştırıp versem bişey olur mu acaba
gkzehra Aryaderin doktorum önce yoğurt ve sebzelerden başla. Verdiğin her yeni besini iki gün denemen yeterli baktın alerjisi yok ara ara verip yeni sebzeler denemeye devam et demişti haşayıp yedir zeytinyağını pürelerin kıvamını açmak için kullanabilirsin demişti 15 gün sonra yumurta sarısını dene baktın alerjisi yok hergün yedirebilirsin demişti. 6. Ayın sonuna doğru da çorbalara başlayabilirsin demişti ilik ve tavuk suyuyla çorbalar yapıp yedir demişti mesela dün şehriyeyle haşlanmış köy tavuğunu suyuyla birlikte blendırdan geçirip yedirdim çok sevdi. Elma ve bebek irmiğini bir çay bardağı suyla pişirip soğuduktan sonra iki damla pekmez koyup yedirebilirsin demişti bebeğim bunu da sevdi.
sifirekran_bolkitap 123fff ben sormuştum anne sütüne çok yakın diye. Doktorumuzun söylediğini aynen aktarıyorum “Dedeniz Meksikalı değilse vermeyin, annelerde ben gebeyken de yedim aslında savunması oluyor ama ben doğru bulmuyorum. Geleneksel besinlerimizle de gayet sağlıklı ve dengeli besleyebilirsiniz.”
ciqdemu 123fff tadımlar bitince pütürlü olmasına dikkat etmenizi tavsiye ederim 😇 avokado verilir ama karnabahar ⅞ ayında daha iyi olur ama yine de ufak tadımlar yaptırın derim 😇😇