Sevdasvnc
şerit değiştirme kuralları ktk ve karayolu trafik yönetmeliğinde bellidir.
eğer sizin girmeye çalıştığınız şeritte seyreden iki araç arasında yeterli mesafe yoksa, şerit değiştirirken öndeki yahut arkadaki araca yakın geçmiyorsanız bu eylem şerit değiştirme kurallarına aykırılık olmaz makas atmak dediğimiz eylem legal (olağan olur) bunu birden fazla arka arkaya yaptığınızda makas atmak dediğimiz eylem olur. arka arkaya iki serit değiştirilmez, bir şerit değiştirdikten sonra tekrar ayna kontrolü ve güvenli mesafe kontrolü yapar daha sonrasında tekrar şerit değiştirebilirsiniz.
Yani bir defa şerit değiştirmekle de makas atmış oluyoruz ama bu yasaldır. Bunu büyük araç görmesek arka arkaya ısrarla diğer küçük araçlara da yaparsak bunun adı illegal (Olağan dışı cezalandırılması gereken makas atmak ) makas atmak oluyor..
yani büyük araç görüp şerit değiştirip büyük araca makas attığımız için suçlu olmuyoruz arka arkaya ısrarla küçük araç büyük araç tanımadan makas yaptığımız için suçlu oluyoruz makas atmak o zaman cezai işlem gerektiren bir durum oluyor.