Kubratemiz bak canım benim kızımda öyleydi. Sonra sağlık ocağında rutin kontrolde hemşire dedi ki bana çocuğun konuşuyor mu yok deyince direkt bana bu çocuk otizmli dedi. Neyse psikolojik travmalarımi anlatmayacağım şimdi. O günden sonra babası akşam evde çok ilgilenmeye başladı. Normalde hiç ilgilenmezdi. Bende ev işleri falan derken çok telefon televizyon izletirdim. Hepsini kestim 0 ekran yaptım. İnanır mısın dün misafirliğe gittik orada 5 - 6 yaşında 2 çocuk vardı. İlk defa onlardan korkmadi. Oynamadı onlarla ama korkmadi da. Sonra 1 saat sonra baktım kız olan çocuğun peşinden odandan çıkıyor onu takip ediyor. Ama oyun oynamadı hiç bir şekilde sadece takip etti. Tabi ben çok şaşırdım sevindim yani. Erkek olanın suratına bile bakmadı tabi yine 😅 erkeklerden coook çekiniyor neden anlamadım.
Yani demem o ki 25gunluk 0 ekran ve herzamankinden biraz daha fazla ilgiyle bence bir tık gelişme oldu. İnşallah çocuğunuzda özel eğitimde bir kac seansta çok ilerleme kaydedecek içimi doğdu. Çünkü yemek yiyelim dediğinde mutfağa gidip oturan. Televizyon için kumanda getiren çocuğun algısı açıktır yani. Burada bir postta okumuştum bir annemizin çocuğunda da sizin anlattiginiz gibi bir problem varmış. Doktor çocuk Algıda seçicilik yapıyor demiş o anneye. Belki sizinki de oyuncuga ver dediğinizde vermek istemediği için vermiyordur.
O yüzden biraz özel eğitim seanlari ve her zamankinden daha fazla oyun ve ilgi ile çocuğunuz akranlarina yetişecek benim cocugumda yetişecek. Buna kalpten inanıyorum.