-Nirvana Merhaba, ben çalışıyorum ve eşimde çalışıyor. Ama her ikimizde birikim yapamıyoruz. Nereden, nasıl başlanır? Biraz tüyo verir misiniz? Altın hesabı açmak, altın almak ve ya altın yerine arsa hisse satın almak nasıl işliyor bu konular ?
Avesila -Nirvana İkimizde çalışırken maaşlarımızı birleştirip belirli bir miktarı direkt ayırıyorduk birikime dövize çeviriyorduk. Şimdi ben ücretsiz izindeyim ama yine aynı şekilde yapıyoruz. Maaş gelir gelmez belirli bir miktarı yok sayıp dövize çeviriyoruz. Birde oğlumuz adına Bes hesabı açtık oraya belirli bir miktar yatırıyoruz. Öyle.
Bugleminannesi28 -Nirvana eşim asgari ücretle çalışıyor her ay kenara çeyrek atamazsa bile gram atıyor bence bu şekilde başlayabilirsiniz birde iki maaş giriyor diyorsunuz ben kızın olunca işten ayrıldım o zaman benim maaşım ful kenara kalıyordu yani öyle şartlandırmıştık kendimizi yoksa boşuna çalışıyor gibi oluyor insan ele ne kadar para geçerse o kadar harcanıyor
Bayancorek -Nirvana bir bankada altın hesabı açtım mutlaka atıyorum üç beş bir şey kısa sürede epey de birikti. Onun dışında borsa ya yatırıyorum☺️🫶🏻
kimbumadam -Nirvana En güzeli bireysel emeklilik varlığını unutuyorsun her ay düzenli çekiliyor devlet katkısı da oluyor. Altın artınca oda artıyor vs Devlet katkısı için belli yılı doldurmak gerekiyor bu sayede dokunmuyorsun mis👌
pasaklisinkukuli Bugleminannesi28 ev kendinizin sanırım yoksa kira verip kenara para ayırmak nasıl mümkün olabilir
Yorguunnannee Bugleminannesi28 nasıl birikim yapıyorsunuz yani bu devirde herşey çok pahalı asgari ücret demişsiniz de ondan sordum
Bugleminannesi28 pasaklisinkukuli yok ev kendimizin değil kiracıyiz malesef eşim kenara atıyor araba almak için bende bu yıl kpss ye girecem inşallah emeklerimin karşılığını alırım ♥︎
1223121364321 -Nirvana yani size şöyle diyim. Herşey çok pahli olmuş. Hele kiracıysan daha dq zor. Eşim tek çalışıyor ben de bi ara çalışmayı düşündüm. Baktım 2 Çocukla zor olacak vazgeçtim. Ama birikim zir kira coxujlar masraf.
neanladinyurdagull -Nirvana eşimin her ay maaşından 10-11 milyar kalıyor onu maas aldığı zaman farklı hesaba atıyor duruyor ay sonuna kadar maas hesabinda kalan parayı harciyoruz ay sonuda diğer hesaba attığı parayla altın yapıyoruz genelde 1 gram ce ceyrek karışık yapıyoruz
kivircikannesi -Nirvana Ev için kredi çektik, onu ödüyoruz. Borç olunca zorunlu birikim oluyor 👍🏻 Ayrıca araba hedefimiz var . Hedef motive ediyor 😁 Maaşı alınca hemen altın alıyoruz. Yoksa harcıyoruz, ay sonuna kalmıyor
bebitonunannesi_ -Nirvana ben çalışmıyorum eşim çalışıyor şu birkaç aydır birikimi bırak eksideyiz ondan önce de maaşı yattığı gibi ya bi çeyrek ya bir yarım ya da bir cumhuriyet alıyorduk gidere göre.Birikim olarak 2 cumhuriyetimiz var😎
Bugleminannesi28 Yorguunnannee yani yapıyoruz canım kiramız uygun eşim bizim oturduğumuz evin değil suanki genel kira standartlarına göre köşeye para atıyor geriye kalan ihtiyaçlar pazar vs az birsey de bize kalıyor harçlık o kira diye ayırdığı parayla kirayı verip kalanla çeyrek alıyor yani iyi hesap kitap yapıyor yoksa aman fazladan olsun elimizde kalsin diye düşündüğü ay çok para harcanmış oluyor
Bayancorek -Nirvana bir kaç video izlerseniz borsaya ilk giriş olarak zamanla anlarsınız bence, ufak ufak düşük olanları alacaksınız araştırıp hangisinin önü açıksa yükselecek zamanla