agustosta Kızlar merhaba. Biz 4te ufak tadımlar yaptık öyle agzına sürerek. Şimdi 5teyiz biraz sebze meyve 2şer 3 er gün denettim. Buharda haşlayarak. Şimdi ise tarif yapmalıyım sanırım. Neler alınmalı? Nasıl tarif yapılacak acaba bilgisi olanlardan rica edebilir miyim? Neler verilebilir?
zeydveannesi agustosta bende doktorum önerisiyle 5. Ayında yani 2 hafta sonra başlıyacağım bekliyorum cevapları😅
ffulya agustosta o tarz şeyler için heö çok erken hem gereksiz. Karışımlar tarifler vs. ler neden yapılıyor anlamıyorum. Ailenin beslenme tarzı ne ise bebek de ona uymalı ki sürdürülebilir bir süreçolsun. bnm bebeğim 6 aylık . Bugun akşama bezelye yemeği var o da bezelye havuç yiyecek. Sadece tuzsuz ve yumuşak olacak onunki Bir de bu aylar doyum ayı değil. Damak zevki edindirme yemeyi yutmayı öğrenme ayları
kubra3796 agustosta 3 gün kuralı var ilk bir ay önce bir çay kaşığı sonra bir tatlı kaşığı sonra bir yemek kaşığı şeklinde
Kubraaybars agustosta bizde 5 ay 23 günlüğüz bugün başladık sevdik gibi bakalım bekleyeyim bende burada 😂
agustosta ffulya akşam menüdeki herşeyi verebiliyor muyuz peki? Tadımlara başlayınca biz kalmadı pek mevsime uygun bişeyler karnabahar ve brokoli veremedim gazlıydı diye tek onlar kaldı
ffulya agustosta ayına ve bebeğe uygun yasaklı olmayan her şeyi veriyorum ben dün şehriye çorbası içti, sabah yumurta peynir yedi. O şekilde normal yemek devam edin derim mesela sebze çorbası yapın, tarhana çorbası yapın , bezelye yemeği, et suyu içine prinç ezin.
agustosta ffulya bir de instada çok fazla görüyorum ara öğüne mesela muz büsküvi irmik katmış. E ben de tadım yaptırdım önce öyle karışık vermedim hiç ama ara öğünse bu çocuk kaç öğün yiyor??? Hala anne sütü ön planda olmıcak mı hem sabah hem akşam verip öğlen de ara öğün mü olmalı?
agustosta kubra3796 hiç o kurala göre gitmedim tek besin verip gözlemledim fakat bazen 1 yemek kasıgı yerine çay kasıgının ucunu yedi zorlamadım. Baen daha fazla istedi bazılarını istediği kadar verdim. İlk verdiğim gün temkinliydim fakat 3 gün ve miktar pek yapmadım
agustosta Kubraaybars şöyle bişey okumuştum 3 tane bebek üzerinde deney yapılıyor ve bebeklerden biri kemik sağlık sorunu olan ona uygun gıdaları alıyor hep. Çesit sunuluyor bebek seçiyor. Ben hiç zorlamadım tepkiler veriyor ama muhakkak agzını da açıyor. Size tavsiyem asla zorlamayın bakın nasıl yemek seçip damak tadı oluşturuyorlar. 3 4 kez muz verdim sade ve yogurtla bayılıyor mesela
Kubraaybars agustosta yok zorlamadım ki artık geçme zamanı diye düşündük doktorumla çünkü mama yemek istemiyor 3. Aydan beri vardı reddi ama şimdi tamamen bırakmak istiyor
nuurrtrkmn agustosta Merhabalar, bende tadımları bitirdim 3 gün kuralına uyarak, 5 buçuk aylığız. OG natural markasının bebek tarhanası, bebek pirinç unundan bisküvisinden falan sipariş ettim. Hem doğal temiz içerikliymiş herkes çok övüyordu. Haftaya onlarla sağlıklı tariflere başlayacağım ama bizde masada her yemek yediğimizde onunda eline haşlanmış havuç falan veriyorum hem oyalanıyor hem kendi yemeye alışsın diye
agustosta nuurrtrkmn evet ben de bunu düşünüyordum 7.ayda bile hala tadım deniliyor ama sabah versem akşam ne vericem akşam versem sabah da agzıma bakıyor. Ben de öyle yapayım. Teşekkür ederim
nuurrtrkmn agustosta Ya 6.ayda tadıma başlandığında uzun sürüyor, diğer tariflere geçmek zaman alıyor baya bence O yüzden biraz erken başladım, günde 1 tatlı kaşığı kadar tadım yaptırıyordum. Bir de çocuk zaten kendini belli ediyor yemek istediğini, Dediğiniz gibi bende ne yesem öyle bakıyor😅
nuurrtrkmn aselmomm1 Merhabalar, benim bebeğim hem mama içiyor hem emiyor. Maalesef sütüm çok olmadığından emzirmenin arkasına mama yapıyorum Mesela tadım yaptıracağım zamansa ; uyanınca emziriyorum, arkasına ne yedirceksem onu yediriyorum. Tekrar uyutacağım zaman mamasını veriyorum. Şimdilik böyle bi düzen oluşturmaya çalışıyorum bakalım. Çünkü mama içip çok doyduğunda tadım yapmak istemeyebilir diye düşündüm
agustosta aselmomm1 bize doktorumuz 4 aylıkken başlattı ama kaşıkla falan değil agzına yogurt sür kendi kendine yalansın dedi sofrada 1 parmak yani. Onun bile yarısını yiyor eline yüzüne sürüyordu. Dpktorun dediğine göre kilo alımı iyi veya alerjik bebeklere 7.aylara kadar anne sütü diyip uzatıyorduk ama artık öyle değil 4.ayda hafif bişeylerin farklı tadını anlasın ki sürekli sıvı aldıgından ilerde yeme bozuklugu olmasın. Mesela bizde öyle öğürme kusma olmadı. Çatalla eziyorum. Ama 6 ayda başlasaydık zorlanır öğürür kusar mıydı onu da bilmiyorum. Bir de aslında bebek sinyali veriyor yemeğinize sulanıyor agzınıza bakıyorsa bence verilmeli
nuurrtrkmn aselmomm1 Ben sebzeyle başladım, Kabak, patates, havuç, brokoli, yoğurt falan Sonra bunları yoğurtla karıştırıyorum, elmayı armutu yoğurtla karıştırıyorum
hpkr agustosta katılıyorum görüşünüze. Bizim doktorumuz da aynı şeyleri söyledi. Bebekleri takip edip ek gıdaya hazırsa başlanmalı. Ben de başladım 5 ay 10 günlük. Sade verdiğim zaman daha güzel yiyor karışımları sevmiyor. Onu çözdüm o şekilde ilerliyorum ben de 🌸🌸