Gakkoyenge yazacaklarım muhtemelen uzun olacak sıkılmadan okursunuz umarım. Ben yenidoğan döneminde bile fark etmiştim aslında, vücudunda döküntüler oluyordu ama doktorlar isilik olmuş ince giydir diyorlardı o zamanlar ben mukuslu kaka nedir bilmiyordum, gaz sancılarının ve sürekli kusmasının da alerjiden olabileceğini bilmiyordum gittiğim bütün doktorlar her şey normal bunlar olabilecek şeyler diyip yolladılar, kilo alımı çok düşünce 5.ayda ek gıda tadımlarına başladık 7.gün falandı yoğurt verdim yanakları kızardı sivilce gibi oldu, sonraki gün yine verdim bu sefer vücudu kabarmaya başladı bu sefer başka bir doktora gittik ve alerji denildi ama biz o 5 ay boyunca yoğun mukuslu ve gürültülü kaka, yoğun gaz sancıları, uykusuzluk, döküntüler her şeyi yaşadık sonra diyete girdik doktor 3 haftaya kadar belirtiler devam edebilir demişti ama nerdeyse azalma bile olmadı sonra kuruyemişleri de keselim dedi kestik emzirdiğim için bende diyet yapıyordum tabii, 4 ay çok katı bir diyet yaptık en ufak bir kaçakta bile hemen pişik oldu gaz sancıları başladı falan yani çok zor bir süreç ama kaçak yapmamanız lazım. En son 9 aylık olduğunda başka bir şehirde çocuk gastroenteroloji uzmanına gittik detaylı kan, idrar ve gaita tahlilleri yapıldı bağırsaklarda alerjik bir tepkime olmadığını söyleyip çocuk alerjiye yönlendirdi onlar da bir dolu kan tahlili falan yaptılar şuan sadece yumurta beyazına düşük bir alerji gözüküyor merdiven sistemiyle diyeti açabilirsiniz dedi 1 yaşında tamamen diyeti açmıştık çok şükür. Bu süreçte ben bebeğimin bağışıklığı güçlensin bağırsak florası güçlensin diye bol bol taze meyve ve sebze yedim/ yedirdim, 1 yaşına kadar yemeklerine çiğ sarımsak kattım verdim kendim de haftada 2-3 kez sarımsak kürü yaptım, kuru dut tükettik, ev yapımı turşular probiyotik sınıfta olduğu için sıkça tükettim, soğan özellikle de mor soğan çok tükettik, mor meyve ve sebzeler antioksidan içeriyor yaban mersini, mor lahana, siyah havuç tükettik, muhakkak her gün protein tüketmeye çalıştık. İnstada hastalanmayancocuk hesabı var oraya bir göz atın derim. Bir de söylediklerime ek olarak ciğer tüketin mümkünse kuzu ciğeri, o kadar sağlıklı bir şey ki normalde nefret ederim sırf bir lokma da olsa faydası olsun diye yedim. Yani kısacası çocuğum için bütün beslenme düzenimi değiştirdim ve onun için de en sağlıklısı olduğunu düşündüğüm beslenme düzenini oluşturdum sonucunda çok şükür ki meyvelerini topladım herhangi bir vitamin takviyesi kullanmama rağmen alerji testlerini yaparken vitamin değerlerine bakıldığı zaman bütün değerleri güzel gelmişti maşAllah. Sizde çok dikkat eder ve uygun beslenme planını oluşturursanız geçmeyecek bir şey değil umarım en kısa zamanda atlatırsınız🌸