Soysalmom Kızlar merhaba 18 aylık oğlum var annemlerin yanına geldim onunla annem içime kurt düşürdü oğlumun bazı hareketleri otizm olabilir mi diye dünden beri çok üzülüyorum bilgisi olan var mı acaba. Arabaların tekerleklerini çeviriyor valizin tekerleğini çeviriyor arada bir parmak uçlarında yürüyor ismiyle seslenince bakıyo ancak oyun filan oynuyosa o an bakmıyo bilmiyorum normalde çok sevecen tatlı bi çocuktur bizimle gülüp eğlenir heryeri karıştırır kendine oyun yaratır kendi kendine oynar bende onunla oynuyorum tabi bilmiyorum şimdi çocuğun her hareketini incelemeye başladım arada bir de kendi etrafında dönüyo ama sürekli değil tabi nadiren yapıyo bunları bilgisi olan yazarsa çok sevinirim
Kepekekmegi Soysalmom o zamanlarda parmak uçlarında yürümesi normal diye biliyorum zamanla düzeliyormuş takip ettiğim bir doktor paylaşmıştı. Arabanın tekerlerini çevirmesi vs de normal gibi geldi bana hemen hemen her çocuk yapıyor 7 aylık bebeğim bile bazen arabalarının tekerini çevirir onları izler. Oyun oynarken çok dalıyorsa bu yüzden seslendiğinizde bakmıyor olabilir. Tabi yine de bir doktora götürün isterseniz. Ekran var mı hayatınızda?
sevvgi Soysalmom canım otizmin en belirgin özellikleri şunlar, göz teması zayıflığı, konuşma geriliği, arkadaşlarıyla değilde yalnız oynamak isteme ve ismine tepkisizliktir. bunlar nasıl peki?
Soysalmom Evaninanasi göz teması var ama tanımadığı insanlarla hemen kaynaşmıyo çekiniyo yüzünü saklıyo bi süre hemen herkese bakmıyo ama benimle babasıyla yakın çevremizle göz teması kuruyor . Komut alma da söyle gel gidelim filan gidince geliyo ama oyuncağı bana getir onu bana ver dersem çok nadiren yapıyo sanki şansa yapmış gibi ama bişeyleri alıp veriyo kendi al al diyo ve ver diyo
araspoyraz Soysalmom canım içini rahat erkek çocukları zaten öyle benim oğlum da utangaç kimsenin yanına gitmez
susunbebekuyuyo Soysalmom 18 ay zaten hemen birisiyle kaynaşmamalı benim çocuk doktorum 18 ay aşını yaptırmaya gittiğimizde kızım korkup ağlamıştı bana dönüp demişti ki şu ağlama eylemi bir çocuk için o kadar önemli ki korkması yabancılaması otizim şüphesini ortadan kaldırır demişti
Soysalmom araspoyraz bana çok düşkün bensiz hiç durmaz babasıyla oynasa bile bende yanında olayım ister ay bilmiyorum çok kafama taktım ben bu yolculuklarda filan arada çizgi film açıyordum durmayınca onunda mı etkisi var diye kendimi suçluyorum şimdi çok kelimesi de yok ağlarken anne diyo yada bişey isterse dede diyo kendi ismi mete kendi adını söylüyo kedi diyo mama diyo ama onlarıda sürekli söylemiyo tabi arada sırada
Soysalmom sevvgi kendinden büyük çocuklarla oynamayı seviyor ona dokunulmadığında elinden oyuncağı çekilmezse çok güzel oynuyor çocuklara güler koşan mutlu olan çocuklar varsa ona onlarla kahkaha atar göz temasında sıkıntımız yok dediğim gibi bana babasına gayet güzel bakıyo bizi taklit ediyor mesela babası horlama numarası yapıyo uyuturken oda aynı sesi çıkarmaya çalışıyo
Soysalmom susunbebekuyuyo yabancılardan hep bi korkumuz var zaten ilk gördüğü insanlardan çekiniyo gözlerini kapatıyo yüzünü saklıyo utanıyo gibi aradan aradan da gülüyo o an doktordan hemşireden zaten çok korkar her doktor maceramız ağlamalı krizli geçiyor
araspoyraz Soysalmom benim ki 18 aylıkken daha konuşmuyordu eşarp takınca bile ağlıyordu tanımıyordu çevreye bakmayın ama isterseniz doktora götürün
susunbebekuyuyo Soysalmom bana bu söylediklerniz biraz 2 yaş sendromunun gümbür gümbür geldiğini anımsatıyor 😃 bence normal 18 aylık bebeğin yapması gereken şeyler bunlar ama siz yinede içiniz rahat olsun diye bi doktoruyla konuşun
Soysalmom Bide sinirlendiğinde istediği olmadığında kafasına vuruyo saçlarını çekiyo kafasını yere bile vuruyo istediğini alamadığında
Ezhel Soysalmom merhaba bu aylarda kendisini var etmeye çalışıyor ve bu ısrarlı davranışları gayet normal. Çevremde bütün çocuklarda bunu gördüm. Bence sizin söylediğiniz hiçbir şey otizmle ilgili değil. İçiniz rahat olsun. Benimde 13 aylık bir kızım var ve malesef sosyal medya yada birilerinin bilmiş liği bize şüphe duyduruyor. Önümüz bahar daha çok sosyal ortamla çözülebilir şeyler. İnşallah sağlıkla büyüsün bebeğiniz.
Soysalmom Ezhel yaa çok teşekkür ederim inanın dün geceden beri ağlıyorum içimi rahatlattınız evime dönünce yinede kendi çocuk doktoruna götürmeyi düşünüyorum onunda incelemesi içimi rahatlatır şimdi ankaradayım burda eşimde yanımda değil artık dönünce beraber götürürüz diye düşünüyorum
A_12ynr Soysalmom aşağı okudum bazı çocuklar çekingen olabilir ben de ilk tanımadığım insan için göz teması kurmm bakarım tartarim sonra konuşmaya göz teması kurmaya başlarım ayak ucuda soyle birse her bastığında onun hizasına inin düzeltin alışkanlık yapmista olabilir çünkü ilk yürümede parmak uçları ile basarlar yada dikilince parmak uçları ile dikilirler ben heo duzeltiim tekerlek de belki hoşuna gidiyordur oyuna dalmış olabilir siz dalınca etrafınızdaki sesleri duyarmisnz bnm kizkmda dalınca kimseyi tinlamaz sklnca seslnrm tkrr gelir gülerek yanima
Deletedmom_112 Soysalmom o aylarda benim kızımda öyleydi ama hiç otizm diye düşünmedim, yani elime bir araba alsam bende tekerleğini çeviriyorum, hatta insanların büyük bir kısmı bunu yapıyor o yüzden hiç aklını bulandirma
azra1616 Soysalmom merhaba canım Bnm kızım otizm 3yasinda göz teması kuruyor mu heycanlaninca tv izleken vs kuş gibi ellerini cirpiyor mu diğer ay çocuklar ile hemen hemen ayni şeyler yapar mı elinde birsry varsa size verir mii