Maviim Evet öyle. Yani her iki tarafta da bekleniyor. Bu durumu da güzel açıklayan deprembilimciler var. Bu söylediğiniz adamı hiç tanımıyorum,duymadım.
Mevzu deprem değil aslında, yapılar. Deprem bir doğa olayı. Yüzyıllardır olan, burada insan canını hiçe sayılmış yapılan yapılar. Benim evim tepede, baya dümdüz tepe çıkıyorsunuz. Ben İstanbul sınırında oturuyorum tuzlanın dibinde 5 dakika diyebilirim.
Sırf deprem yüzünden tepeye taşındım, bina sağlamlığından emin olarak. Çünkü 2019 da olan İstanbul depreminde, daha alçak bir yerde otururken 4. Şiddetinde depremde öyle bir sallandı ki. O binalar yeni yapı olmasına rağmen balkonlar çatladı,eve girdik. Evin kapı çıtaları düşmüş. Yerine geri taktık. Dışında sıvalar patlamıştı. Büyük küçük bimmiyorum ama hem eski,hem sağlam olmayan çok fazla bina var. Tepedeki evden söyle aşağı bakıyorum parmakla gösterecek yeşil alan yok burada. Öyle tıklım tıklım ev bina dolu ki.
Her gördüğümde bir deprem olsa diye içim ürperiyor sahiden.
Hiç kimseye bir şey olmadan, ne olacaksa olsun. Herkes sağ, mutlu olsun. Kimse acılarla sınanmasın isterim..