ozlemyavuz Merhaba, Prematüre bebeğin gelişimini düzenlenmiş yaşına göre mi takip etmeliyim? Örnek veriyorum emeklemesini, yuvarlanmasını vs. Mesela şuan kronolojik 2 aylık diyelim, düzenlenmiş yaşı 1 aylık. 2 aylık hareketlerini yapıyor olması mı gerekir ?
Heymissbon ozlemyavuz yani duzeltilmis yasini baz almak lazim ama illa o zaman yapacak diye bir sey yok normal zamanda da yapabilir 😄
Sevdaacan ozlemyavuz belli bir süre bir ay geriden gelir ama daha sonra kapatır o farkı benim kızım öyle olmuştu 2 yaşına kadar genelde yaşıtlarını yakalamış oluyorlar
tultanhanim ozlemyavuz boy kilo motor gelişimi düzeltilmişe göre takip edin ama kronolojik zamanında da yapabilir Düzeltilmiş zamanda yapmazsa o zaman da illa sorun var demek değildir Her gün düzenli egzersiz yaptırın vücuduna masaj yapın yüz üstü yatırıp zaman geçirmesini sağlayın belli bir zaman sonra çok güzel yakalıyorlar yaşıtlarını
ozlemyavuz Sevdaacan evet hemşire de o şekilde söyledi çoğunlukta farkı bi süre sonra kapatıyorlarmış galiba
ozlemyavuz tultanhanim yüz üstü zamanını ay ay çoğaltarak mı ilerlemeliyiz ? Önce birkaç dakikadan başlamalıyım doğru mu? Ve nasıl egzersizler uygun olur bilginiz var mı acaba?
tultanhanim ozlemyavuz benim kızım 33 haftalık doğdu şuan 16 aylık kronolojik Küvezden çıktık zaten göbek bağı orda düşmüştü 🥺 Eve geldik 1 2 dk ile başladım yüz üstü yatırmaya zamanla artı ama bi ara durmak istemedi ışıklı sesli oyuncaklar çok dikkatlerini çekiyor işe yarıyor ben dans eden kurbağa almıştım Egzersizler en güzeli zaten yüz üstü zaman geçirmesi onun dışında ben sağ eli ile sol bacağını sol eli ile sağ bacağını çapraz birleştiriyordum gaz hareketlerini düzenli yapıyordum günde 4 5 defa 10 ar tekrar hatta aklıma geldikçe fırsat buldukça 3 aydan sonra doktora sorum sırt üstü yatırıp ellerinden tutup kendini kaldırmasını sapladım baş ve vücut kontrolü için çok işe yarıyor ama onu sizde doktora sorun önce 3.5 aylıkken dönmeye başladı 5.5 aylıkken geri geri süründü 6 ay civarıda emekledi Yine yüz üstü veya sırt üstü yatarken avucumu tabanlarına koyup kendini ittirmesini sağlardım 3 4 ayken Aklıma gelen bunlar internetten de bakabilirsiniz aylarına uygun bebek egzersizlerine Sağlıkla büyüsün inşallah minik kuzu 🥰
ozlemyavuz tultanhanim çok teşekkür ederim bu kadar detaylı bilgilendirdiğiniz için, amin inşallah 😍 peki rop muayenesine gitmiş miydiniz biz 2. Kez gittik çarşamba günü 3. Kez gideceğiz yavaş yavaş oluşuyor sanırım göz damarları bu dans eden oyuncakları falan görmesine engel mi bilmiyorum
tultanhanim ozlemyavuz gittik 4 defa gittik küvezden çıkınca yine küvezde de girmişti rop muayenesi bitmişti doktor artık gerek yok gözleri iyi demişti 3 ay civarı almıştım onu ben açıkçası sorun olabileceği hiç aklıma gelmemişti çok hafif bir ışıktı ve dans ediyordu şarkı söyleyerek yatırıp karşısına koyuyordum Siz isterseniz doktora onuda sorun 6 ay ve 1 yaş göz kontrolüne gittik biz bi proble olmamıştı ama şansa bırakmayın Kaç haftalık doğdu ne kadarlık şuan
ozlemyavuz tultanhanim 36 haftalık doğdu ama 32 ile uyumluydu plasenta kireçlenmesi başladığı için gelişimi karnımda durmuştu o yüzden doğum başlatıldı. Şuan kronolojik 51 günlük, düzeltilmiş olarak 21 günlük. Herşey için çok erken sanırım yenidoğan gibi düşünmeliyim 😂
tultanhanim ozlemyavuz tabiki annesi daha yenidoğan dönemi 🥰 10 ayda genel olarak bi atak yapıp çok güzel gelişim gösterir kim bilir belkide daha önce 🌸 Sen elinden geleni yap gerisi minik kahramanda💪 Onlar aceleci kuşlarımız ama biz gayet sabırlı ve sakin olmalıyız yavaş yavaş 😅
ozlemyavuz tultanhanim çok da mücadeleci ve güçlüler tabikii.. tekrar teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz herşey için ❤️
ozlemyavuz hnurr94 gözümüzün içine bakma bebeğimizde hep vardı. 2 gün sonra kronolojik 9 aylık olacak. Yaşıtlarıyla aynı ilerliyor çok şükür 🙏🏼 bir kaç gündür babıldamaya başladı. Tam dönmesii 6. Ayda gerçekleşti, cisimlere uzanmaya 7. Ayda başladı gibi gibi gibi