Zubeydeeren Serum fizyolojigi istediginiz kadar yapabilirsiniz ama aspiratoru gunde 3'ten fazla kullanmamaniz gerek aslinda. Bebeginizin burnunu zedeleyebilirsiniz fazla kullanarak. Cok da sert cekmeyin. Zaten burnu doluysa, serum fizyolojik ile cogu cikiyor. Geriye bir sey kaldiysa da aspiratorle cok ugrasmadan gelmesi lazim. Bir sey gelmiyorsa dolu degildir demek ki. Serum fizyolojigi ben soyle uyguluyorum: Kesinlikle tam yatarak degil de yari yatar pozisyona getiriyorum kizimi. Tam yatar olunca nefessiz kaliyor cunku. Yuzunu bir yana cevirip, ust tarafta kalan delige hizlica, basincli bir sekilde sikiyorum serum fizyolojigi. Zaten basincla birlikte diger delikten fiskiriyor sumuk. Aynisini diger taraf icin de yapiyorum. Bir 10-15 saniye bekliyorum sonrasinda ki sumukler iyice yumusasin. Bu arada bazen hapsiriyor ve sumugun de buyuk kismi cikmis oluyor. Sonra bakiyorum tikaniklik ve sumuk kaldi mi diye. Gerek varsa, cok zorlamadan aspiratorle cekiyorum. Gerek yoksa hic kullanmiyorum zaten. Bir de kesinlikle sogan oneriyorum. Gectigimiz 1 hafta boyunca kizimin burnu akiyordu ama sogan sayesinde gece ne burun tikanikligi yasadik, ne de burun temizlerken uyku kacma sorunu. Bir sogani ikiye bolup, kizimin yataginin basucuna koydum her gece. Rahat rahat uyudu. Hatta dogdugundan beri ilk defa o 1 hafta boyunca kesintisiz uyudu.