irem066
Şimdi 1.ayini yeni atlatmış bir anne olarak sana bazı tavsiyelerde bulunacağım . Öncelikle ben ilk üç gün sütümün geldiğini sanıp bol bol emzirdim. Hem sütüm var sanıyorum hem de çocuk emiyor sanıyorum. Oysaki ne süt varmış ne de çocuk emiyormus. Üçüncü gün sarılık kontrolünde çocuk aç dedi doktor ve sapsarı çocuğun yatış vermemiz lazım dedi mama ver hemen dedi biz ne yapacağımızi bilemedik elimiz ayağımıza dolandı hemen bir mama aldık ve verdik çocuk rahatladı ağlaması kesildi. Eve bir geldim benim çok şükür bir anda sütüm gelmeye basladi. Bence sürekli emzirip mememi uyardigim için geldi. Biz başka bir doktora gittik ve evet çocuk sarı ama bir şans daha verelim bu gece emzir belki derecesi düşer ki bu arada 17.9 du. Gece emzirdim sabah tekrra gittim ne düşmesi 20 olmuş. Bu esnada kan verdiğimiz sırada bir laborant kadın bana çocuğun memeyi kavrayamadigi için ememedigini söyledi. Sütüm geliyor çocuk emmiyor memem taş oldu. Sertlesince iyice ememedi ama kafasını tam mememe doğru yerleştirip inatçı bir şekilde emzirmeye başladım ve üç gündür çocuk ilk defa emdi. Bir gün yatış verildi o esnada hemşirelere sık sık emzirdik mama takviye ettik. Bundan sonraki hafta işte çok kötüydü. Eve geldik emziriyorum saatlerce emziriyorum çünkü çenesi zayıf düşüyor üç emip iki uyuyor ve sarılık olduğu için çok çabuk uyuyordu. Bir yandan mama veriyorum ama ağlayarak ya alisirsa biberona beni mememi bir daha istemezse diye bir haftam böyle geçti. Ama ne kadar bu düşünceye düşersem düşeyim kendimi sakinlestirip sütümün yettigine kendimi inandirdim. Mamayı günde ikiden fazla vermedim çok ağlıyorsa gerçekten doymadiysa verdim. Ama bütün bir gün kucağımda uyandikca emzirdim tam bir hafta. Yedi gün sonra Kilo alımı olduğunu gördük ve rahatladım rahatladikca daha çok sütüm geldi daha çok geldi ve daha çok kilo aldı
Sana vereceğim en iyi tavsiye rahatla ve sütünün yettiğini düşün bol su iç bir de bontaa diye bir şey içiyordum günde bir defa süt arttırıcı bir şeydi onu da tavsiye ederim.
Ayrıca sürekli emzir sürekli memende olsun ilk bie ay boyle geçecek benim daha yeni yeni 15dk bir göğüs 15 dk diğer göğüs yarım saate emzirme sürem düştü. Hala daha da yorulup bıraktığı oluyor çenesini gidiplayip devam ediyoruz. Sakin vazgecme emmese de sütun az bile gelse onu zorla emdikçe sütun artacak bunu unutma
Off Allah’ım ne uzun yazmışım ama bu bir ay bunu yaşadım ve senin daha rahat atlatmani isterim her ne yaşıyorsan bil ki çoğu kişi bu yoldan geçiyor tabiki doktorla mama konusunda görüş ve bebek kendini çenesini toparlayan kadar mama ver eger doktor da uygun görürse. Ama önce emzir sonra mama ❤️