İlk bebeğim ilk tecrübem de. Yanımda 8 yıl önce doğum yapmış ablam kaldı. Bebeğim güzel emiyordu sütümü sağıyorduk çıkıyordu (sezeryan oldum ). Emiyor doyuyor sanıyordum ama hiç çiş yapmıyordu nedense bunun doymama belirtisi şu bu belirtiyi olduğunu pek anlamadık hatta turuncu turuncu lekeler oluyordu yani araştırdım da ama yok böbrek taşı döküyor yok şu döküyor çıktı hiç doymadıgını düşünmedim . Hatta eve kuzenim geldi bence doymuyor bebek mama alın mama verin dedi ablam “ beni dinle bak sütün var mama vermeyelim “ dedi “ benim bu kadar sütüm yoktu valla” dedi. Ben de doğrudur sandım. Neyse 5 gün sonra doktora gittik .doktor girdiğimiz an bu çocuk aşırı sarılık olmuş hastaneye yatması lazım dedi. Annem ablam teselli etti , de işte şuna da sarılık dediler sınırda çıktı merak etme şu bu her bebek sarılık olur vesaire. Sonuç cıkınca 19.9 olduğunu öğrendik çok yüksek bir rakam. Etrafımda tabiki sarılık olan var ama ya 14 ler de ya 11 ler de en fazla 17 lerde.
Ben oğlum doyuyor sanıyordum meğerse doymamış . Ve ben bu vicdan azabını bir türlü içimden atamıyorum oğlum 4 buçuk aylık oldu çok şükür iyi bir gün kaldı hastanede . Ama arada nasıl aç bırakırım çocuğumu nasıl bunu yaparım diye kendimi paralıyorum. Hatta bazen kontrollere gittimize emzirme odasında annelerle denk düşüyoruz kadın sezeryan olmuş diyorum sarılık oldunuz mu yok çok şükür, çok emzirmişim çok yüksek çıkmadı diyorlar. Tekrar ben nasıl çok emzirmedim nasıl aç bıraktım çocuğumu diyorum , tekrar travmam tetikleniyor. Vicdan azabından ölüyorum
Ablama anneme göre çok emzirmişim az emzirmedin diyorlar tam pik seviyesinde gittin bir gün sonra gitsen az çıkardı diyorlar, ama bilmiyorum ve ne hikmetse o günlerimi hiç hatırlamıyorum .
Bilmiyorum kızlar sadece bende mi sorun var kendimi çok suçluyorum ve gerçekten o günlerimi hiç hatırlamıyorum kalktın her saat başı emzirdin kendini rahat bırak diyemiyorum çünkü hafızamda hiç yok o günler.
Bu tramvayı nasıl anlatacağım ya da travma degıldir belki normaldir bu durum. Sizde de öyle mi acaba. Şimdiden böyle paniksem ilerde oğlum düşecekte bir yerlerini kıracak da o zaman normal karsılar mıyım acaba . Bu vicdan azabı ne zaman peşimi bırakacak. Size belki abartı gelecek ama elimde değil. Nasıl aç bırakmışım çocuğumu deyip arada ağladığım çok oluyor. Nasıl atlatmam gerek. Yaşayan vardır mutlaka