Betllzengiiinn https://mutluresim.com/image/img-3337.ncEvil Bu ne demek oluyor tam olarak ? Yani biz davayı kaybettik ama istersek itiraz edip üst mahkemeye mi gidecek yoksa direkt üst mahkemeye mi gidiyor ?
-_Esra_- İstinafa yollamak yani verilen karara itiraz edip bir üst mahkemeye dosyayı taşımak demek, karardan memnun değilsen. Her şey yolunda tamam diyorsan kâle alma.
Betllzengiiinn -_Esra_- yani anladığım şu davayı kaybettik ama istersek itiraz edip bi üst mahkemeye verebiliriz doğru mu
-_Esra_- Betllzengiiinn evet doğru. Bir üst mahkemeye taşıyabilirsin adliyede dilekçe vererek. Hakim bu kararı bozar ve yeniden neye karar verecekse ona kadar verir. Örneğin cok ceza aldığını söyleyip indirebilir gibi…
Betllzengiiinn -_Esra_- yaaa çok teşekkür ederim peki “gerekçesi ekli kararda açıklanmak üzere “ “sair hususların gerekçeli kararla açıklanmasına” cümleleri sonuç kararını içeren tebligat olacak değil mi
-_Esra_- Betllzengiiinn mahkeme bittikten sonra 1 hafta içince gerekçeli karar yazılır yazıldıktan sonra itiraz edebilirsiniz, gerekçeli karardan sonra mahkeme nihayete ulaşmış demektir.
Betllzengiiinn -_Esra_- çok özür dileyerek bir şey daha sorabilir miyim ? Üst mahkemeye gitsek mesela ne kadar daha sürer dava hukuk davası
-_Esra_- Betllzengiiinn Bir üst mahkemeye taşıdığınız da yine bu mahkeme gibi ne kadar süreceği kararı ne zaman varacağı belli olmaz. Uzayabilir