aselmomm1 eğer özel sektör ise farklı , resmî doğum izni bitiminden itibaren 6 ay baz alınıyor . Fazlası insiyatifinde kalır işverenin bu ara kullandığın raporu bu süreden düşer . Kamu çalışanı olarakta doğum izni bitince yıllık izin rapor heyet vs kullansanda doğum iznini takiben 2 yıllık ücretsiz gün hesaplayıp ona göre işe başlangıç veriyor 5 ay idare ettin üsten iki yıl vermiyor , doğum sonrasını iki yıla tamamlıyor , özel 6 aya tamamlıyor fazla kullanmak istersen işveren onaylamalı