Kuzeyeliz 8 ocakta 3 yaş olduk.
2.5 ve 3.5 arasında ki döneme diyoruz aslında ama belirtilerin hat safhaya çıktığı nokta am ortası olarak 3 yaş.
Kimlik gelişimin önemli bir aşaması. Bebeklikten çıkış çocukluğa giriş aslında.
Bizim yapmamız gereken bu süreçte onlara uyum sağlamak maalesef.
Düşününce onlar için süreç çok zorlayıcı, kendi benliklerini keşfetme ve bunu çevreye (bize) karşı bireyselliklerini ifade etme yolu ile başbaşalar. Kendi tercihlerini oluşturma, bağımsız karar alma, duygularını ifade etme diye uzayıp giden süreçte.
Kişiliğinin ortaya koymaya çalıştığı bir süreç ve kendini bulma süreçi. Maalesef çok zorlandıkları için bizi de zora sokuyorlar.
Biz dibine kadar yaşıyoruz, Erkek bebeğim ve gören herkes sakin bebek gitmiş yerine hırçın bir bebek gelmiş diyorlar.
Hareketli ama öyle ağlayan zırlayan bir bebek olmadı hiç, pozitif, konuşkan, mutlu bir bebekti. (Eşim ve bende genelde sakiniz, genlerde sakinlik var).
Ama şimdi süreçli ağlayan, hırçın, daha çok ben merkezci, günü günü tutmayan bir bebek oldu. Planı o yapıyor artık 🤣 biz de şimdilik uyuyoruz.
Maalesef tek yok biraz daha sakin kalmak, geçiçi bir dönem olduğunu bilerek ilerlemek.
Yarım saat önceki krizimiz. Küçük bir çarpma da ortalığı yıkan bir bebek var karşımda, hastaneye götür diyen biri, baba gelsin diye ortalığı yıkıp şimdi sarılarak uyuyan küçük şıpam var.
Normal de olsa oyuna çevirirdik kahkahalar ile 🤣
Not; Bu durumda asla sınırları zorlasa da net bir şekilde esnetme yapmıyoruz. Yaptığımız an kullanmaya giriyor.