Alerjikrinit ben bıraktırdığımda kızım 29 aylıktı. 5-6 ay öncesinden konuşmaya başlamıştım, her emzirdigimde artık büyüdüğünü, yakında memeye bay bay diyeceğimizi anlattım, o da ağzında meme suratıma bakıp dinledi beni 😁 aylar sonra bir gün artık yeterli dedim ve haftasonuna denk getirecek şekilde gün saymaya başladık, 3 gün sonra bay bay diyeceğiz, 2 gün sonra bay bay diyeceğiz gibi.. son gün geldiğinde sabah uyanınca emzirdim ve bugün son gün, bu da son emmen, artık meme olmayacak dedim. Kızım geceleri çok uyanmıyordu ama gece uykusuna emerek geçiyordu. Buna rağmen bay bay dediğimiz sabahtan sonra o gün içinde hiç meme istemedi. Gece uykusuna geçerken kucağımda salladım o zaman da hiç meme istemedi. Bunu takip eden 4-5 gün boyunca sadece sabahları uyandığında birkaç dk meme diye ağladı, o zamanlarda da kucağıma alıp teselli ettim, sakinleştirdim. Kızım doğduğundan beri memeye düşkün bir bebekti, ona rağmen ben bırakma sürecini çok kolay atlattığımızı düşünüyorum. Size de bunları tavsiye ederim. Tamamen bıraktırmadan birkaç hafta önce gece emmeyi kesebilirsiniz belki yine bu yöntemle. Artık meme yoruldu geceleri uyumak istiyor, artık gece meme yok diyebilirsiniz. Bir süre sonra da memeye hiç ihtiyacı kalmayacağını söyleyip kademeleri açık açık konuşarak anlatabilirsiniz. Çok akıllılar çünkü, kesinlikle her şeyi anlıyorlar