Mrt06 Çocuğunuz neler diyor konuşmaya başladı mı tabi ki her çocuk farklı olur ama merak ettim Bizim ki çok bısey diyemıyor diyemediği için sinirlenmeye başlıyor sizde durum nedir
Ipek222 Mrt06 istediği şeyleri gösterip bu diyor aç,evet,zeytin diyor ara ara da ben birşeyin adını söyledikten sonra tekrar ediyor ama kendi kendine söylemiyor mesela bisiklet diyorum bis diyor ekmek diyorum çok kısık sesle tekrar ediyor ama ekmek isteyince bu diyor. Her çocuğun gelişimi kendine özel diye çok dert etmiyorum şimdilik konuşmadan bizimle yine de çok iyi anlaşıyor derdini anlatıyor bir de ben çok konuştum hep kitap da okuyorum bol bol yapıcak başka bişeyim de yok o yüzden akışına bıraktım şimdilik 😬
Mertveannesi2211 Mrt06 14 aylık olucaz bizde,bizimki at, attım,afe(aferin),mama,anne bazen baba daha önce dede ve anneanne diyordu ama şimdi demiyor
Mrt06 Ipek222 ben de sürekli konuşurum ama eliyle gözüyle ıh ıh diyerek işini hallediyo Baba mama fu çiş cıs felan diyo bi kere anne dediğini duymadım
berikomoms Mrt06 canım işaretle yaptırmak istediğinde istediği şeyin adını birkaç kere ısrarla söyleyin atıyorum su mu istiyorsun annecim ? Ona hemen işaretle istediğini verirsen kolaya alışıyorlar
Ipek222 Oky dikkat ederseniz baba sadece dudak hareketiyle kolayca çıkıyor anne derken dil de kullanılıyor ondan daha zor bence anneler olarak şanssınız 😁😬
Mrt06 Oky Sultan33 Ipek222 Birde aklıma gelmişken sorayım çocukların kafadakı bıngıldakları tamamen kapandı mı
Mrt06 Ipek222 demekki erkek çocukları böyle , kız yigenım var bunun kadar ken anne ya gel ya hadi felan diyordu
Ipek222 Mrt06 benim de kız yeğenim var o da cidden baya konuşuyordu genelde öyle derler ve bilimsel olarak da böyle sanırım konuşma konusu erkeklerde biraz daha geride ama henüz dert etmek için erken kendinizi sıkmayın ☺️bol bol konuşmaya ve istedikleri şeylern adını söylemeye devam edicez🙈
Ipek222 Mrt06 elimle baktığımda kapanmış gibi geliyo ama tam anlayamıyorum hafif de böyle bi açıklık var sanki