bebeksu1 emzirmeden mama verme kesinlikle, emzir 15er dakika sonra eğer doymadıgını hissedersen ya da emin olamazsan öyle mama ver hemen emzirdikten sonra. Ama aralara mama koyma emzirdikten sonra yap yoksa sütün iyice artmaz ve mama vermeye devam etmek zorunda kalırsın. Süt emerken sağımdan daha çok gelir o yüzden emerken sağımla aynı içti gibi düşünme. Yeni doğanlarda emme refleksi çok fazla bu yüzden sürekli emmek istiyor gibi oluyorlar. Ama sen içine sinmezse mama ver yine. Ben 20. Günde mamayı bırakmıştım tamamen. Bırakınca hala aranıyordu acaba az mı geliyor şöyle böyle diye inanılmaz tribe giriyordum. 1 hafta sadece anne sütü aldıktan sonra hemen sağlık ocağına gidip kilosuna baktırmıştım doyuyor mu doymuyor mu anlamak için. Sonra baktık kilo almış bir daha mama vermedik. Sen bu kaygıyı kilo takibiyle yok edebilirsin ancak. Çünkü her bebek farklı bir de her anne sütü de farklı bazısı gerçekten besleyici olmuyor su gibi oluyor bebek doymuyor. Bazısı besliyor ama bebeğim refleksi oluyor.