sdm30_ stresini sizde atıyordur. Sizin onu koşulsuz şartsız sevdiğinizi biliyor. O yüzden tüm yaşadığı duygu karmaşasını sadece size gösterir. Yazdıklarınıza karşılık çalışıyormusunuz diyecektim yazmışsınız zaten. Bir pedegogla ilerlemeniz daha iyi olur. Agresifleştiğinde siz ağlamak yerine onu anladığınızı belirtin. Onun için kolay olmadığını bildiğinizi ama Şuanki şartlarda sizde istemeseniz bile çalışmak zorunda olduğunuzu söyleyin. Mesela kaynananızdan aldınız gününü sorun ters bir cevap alırsanız stresi üzerine güzel güzel cümleler kurun. Bensiz naptınız demeyin. Senin için çalışıyoruz vs demeyin çocuğa. Gün içinde sık sık arayın konuşmasa bile en azından düşündüğünüzün farkında olur. Haftasonu ev temizliğine vakit ayırıyorsanız malasef ara verin ve çocuğunuzu gezdirin. Eşiniz ve çocuğunuzla. Size ne derse desin terslemeyin, kızmayın, - ma lı cümle kurmayın, emir vermeyin. Onunla arkadaşınız gbi konuşun. Mesela bir arkadaşımız bize kızgınken buna çözüm üretiriz, kızmayız ya da ağlamayız bunun gibi düşünün. Yani bunun tek çözümü vakit geçirmek, onu anladığınızı göstermek, stresli bir işse stresinizi çocuğa yansıtmamak. Anne kız günü yapcaz bugün falan diyin mesela lunaparka götürün, akvaryuma götürün, çocuk müzeleri var onlara götürün. Malasef şuanki çocuklar eski nesil gibi değil. Akıllılar teknoloji çağındayız ne kadar uzak tutsakta her yerde uzak tutulmuyor malasef.