TubaB Mlk16 anlıyorum ,, hepimiz elimizden geleni yapıyoruz. Ben de ekran veriyorum ,,, akşamları babasıyla görüntülü konuşuyoruz 😕 hepimiz iyi anne olma çabasındayız hayat şartları neyse o yaşanıyor malesef 🤷🏼♀️
Mdea0406 Mlk16 benim kızım da aynı sizin kızınız gibi anlaşılmıyor ve 21 aylık. Ben sebebinin kızımı çok dinlememiz o anlatmadan anlamamız olduğunu düşünüyorum konuşmasına fırsat vermiyoruz ve o da genelde ima ederek anlatmaya çalışıyor
Mihriiii Mlk16 sizinle aynı durumda sayılırım yaşadığım şehirde tekim ve eşimin yoğun bi çalışma programı var. Geçen hafta çok hasta oldu ve günlük 6 doz hava verirken mecbur tv izlettim. 1 hafta içinde inanılmaz gerileme farkettim. Dikkatte dağılma söylediği şeyleri söylememeye başlama agrasifleşme vs. Hastalığın son bulmasıyla tv nin fişini çekip gün içinde telefonları da kaldırdık. Başta 2 gün zorladı ama sonra birbirimize uyum sağlamaya başladık. Bu süreçte minik bir basamak aldık onu heryere taşıyor ben iş yaparken üstüne çıkıp bakmak çok hoşuna gidiyor. Yani aslında günlük rutinlerimizde onlara da yer vermemi yeterli oluyor. İşler tabiki uzuyor mesela sabah 7 den akşam 5 e kadar sadece evi toplayıp yemek yapabildim 🫠 hemde hiç oturmadan 😅 ama çok zevkliydi. Çünkü evi toplarken minik işler verdim kızıma. Yemek yaparken sürekli yanımda sebzeleri tırtıkladı . Hatta biara ocağa çok yaklaştı ve korktum sana çizgi film açayım mı dedim ama inanın gitmedi yanımdan buda beni mutlu etti 😊 Ayrıca tekrar konuşmasının hatta ruh halinin bile iyileştiğini farkettim.
Mlk16 Mihriiii doğrudur gerçekten inanıyorum anlattıklarınıza. Bizimse küçük taburemiz var onu tezgaha getiriyor yada sandalye çekiyoruz. Ama kısa sürede sıkılıyor. Ev toplarken filan daha iyi durumdayız yanımda dolaşıyor oda. Bende azaltarak kesmeyi planlıyorum bu akşamdan sonra
birinsan14 Mlk16 kelimesi az. Uzmana giderseniz bunu söyler ekranı sıfırlayın der. Ekran çocukların gelişimini durduruyor veya yavaşlatıyor. Üstelik üstüne başka öfke sorunları oluşturuyor.
A2B4 Mlk16 aynen öyle ama 2 yaşı mecburen bekliyoruz normal de baslamistik terapiye bebeğim abisinden rsv kapıp hastanede yatınca 1 aylıklı korktuk… İnşallah mayısta baslicaz 7 aylık oluyor o zamanaa
A2B4 Mlk16 Alıcı dil çok iyi herşeyi anlıyor hatta ilk seansta yansıma kelime hoppp demiş.baslaylm zaten konuşacak eminim… Destek şart. Ortak dikkatte sknti varmış.ve kendi kendine oynuyor maalesef bizle çok oynamıyor oynasa aslında oyun içinde öğrenecek
A2B4 Mlk16 çocuklar oyun içinde öğrenir… O yüzden terapisler oyun oynatırlar. Biz pskytr da gittik hiçbir soru yok sadece geçikmis dil maalesef baba tarafı ful böyle….
Mlk16 A2B4 kızım tam tersi kendi kendine hiç oynamaz hep bizimle oynuyor. Evcilik oynamak konuşmak için çok iyiymiş erkek bebekte olsa oturun evcilik oynayın diyorlar
Mlk16 A2B4 bizimde benim tarafım böyle bende abimde geç konuşmuşuz. Hatta ben birinci sınıfa giderken bile çoğu kelimeydi yanlış söylerdim
Yigit_Yagiz_Moms Mlk16 tv yerine oyalanması için yaşına uygun sesli ışıklı oyuncaklar kelime kartları vs alın. Uyumadığı zamanlarda bunlarla zamanını doldurun. Eğer dışarı çıkıp alamıyorsanız netten sipariş verebilirsiniz bu gibi şeyleri. Tv büyük pişmanlıktır yavrunuzu düşünüyorsanız hemen kesin. Ağlasın daha iyi. Tv telefon yüzünden Oğlum yaşıtlarından konuşma ve sosyal anlamda daha geride. Ben şimdi konuşma terapisti drama eğitimi aldırıyorum çocuğum kendini geliştirebilsin diye. Çok şükür baya yol aldık. Ama hem masraflı hem de zaman alan bir süreç maalesef.
Mlk16 Yigit_Yagiz_Moms konuşma kartı ses kartları sesli oyuncak çeşitli kitaplarımız hepsi var indirimleri takip edip alıyorum. Cırtcırtlı etkinlik kitaplarımız var çok seviyor. Büyük sorular kitabıma bayılıyor o bizim kurtarıcımız ve çoğu şeyi ezberledi onda. 2 yaş etkinlik seti aldım şimdi 2 yaşı bekliyorum şu an anlamıyor henüz. Siz bütün gün Tv açıp çocuğu karşısına dikip izlettiğimi sandınız sanırım🙂 diyorum ya sadece mecbur kaldığım durumlarda açıyorum bundanda hiç memnun değilim
gulumut2307 Mlk16 geçenlerde bı yazinokumustum genetik olduğuna dahil birde erkek çocukları kız çocukları kadar erken konusamiyo oğlum 18 aylık olacak mecbur TV bende açıyorum geceleri kalkar uyumaz devamlı biseyker yapmak ister binyerden sonra çok gürültü yapınca mecbuur açmak zorunda kalıyorum 2 yaşını bekleyin eğer hala bu şekilde devam ederse bir doktorla gorusebilirsiniz
kizannesi06 Mlk16 benim kızımda 21 aylık cümle olarak sadece anne gel baba gitti ve git buradan diyo onun dışında onunda anlasabilen kelimesi çok az. Bende dert ediyorum acaba konusamiyormu diye TV vs. İzliyormu
Yigit_Yagiz_Moms Mlk16 hayır öyle düşünmedim ama bir çocuk herhangi bir alanda yaşıtlarına göre gelişim geriliği yaşıyorsa doktorlar önce tv tablet telefon bırakın az açmayı, bunları hemen sıfırlamayı öneriyorlar.
Mlk16 kizannesi06 1 ay öncesine kadar kızım da öyleydi kaldırdım bir süre geçenlerde yine çıkardım. Çoğu şeyi anladı taktı şok oldum. Ama sıkılınca dağıtıyor 😀