Catlakbiranne Sonuna kadar katılıyorum . Yıl 2024 teknolojiye erişim çok kolay , yotube, instagram google her yerden istediğimiz bilgiye ulaşabiliyoruz. Hadi annelerimiz cahilmiş , bilgiye erişim bu kadar kolay değilmiş , ya biz ? Neden araştırmıyoruz neden okumuyoruz? 3 yaşında konuşmayan çocuğa normal , konuşur vs diyenler var inanılır gibi değil . 2 yaşında çocuğun en az 200-300 kelimesi olması gerekir. Eğer yoksa Her çocoğon göloşömö forklodor DEMİYORUZ !!! Acilen uzmana danışıyoruz . Konuşma gecikmesi demek dil gelişimi geride demek! Çocuk işaret etmiyor , ortak dikkat yok, komut almada problem varsa bu Dil gecikmesidir . Ama çocuk işaretle her istediğini anlatıyor sizinle iletişim kuruyorsa bu konuşma gecikmesidir . Bir bebek neden geç konuşur peki ??? Genetik mi ? Hayır , genetik %5 etkiler ,
Zihinsel gerilik varsa geç konuşur.
Prematüreyse geç konuşur.
İşitme sorunu varsa geç konuşur.
İki dil varsa ( anne baba türk ama yurt dışında yaşıyorlar vb) geç konuşur.
Otizm varsa geç konuşur.
Serebral parsi varsa geç konuşur
Ve en önemlisi tüm bunların dışında bizim elimizde olan bir şey ELVERİŞSİZ ORTAM varsa geç konuşur .
Elveriş ortam nasıldır ??
Sessiz bir ev ortamı; yani anne babanın bebekle iletişim kurmaması göz temasında bulunmaması!! , yeni bir bebeğin doğması , fazla ekrana maruz kalmak, bebeği konuşma için yeteri kadar motive etmeme!!! Yetersiz öğretme teknikleri!! Ev ortamının yani anne babanın arasındaki iletişimin gergin olması kavga gürültü vs.
Sonuç olarak çocuklar bizden gördüklerini ve duyduklarını taklit ederler, öğrenme eylemi böyle gerçekleşir . Çocuğun davranışları karşılıklı etkileşimle gelişir . Biz çocuğumuzla yeteri kadar etkileşimde bulunmazsak gelişmez, geri kalır . O yüzden hanımlar lütfen çocuklarımızla ilgilenelim temizlik için ekran önüne hapsetmeyelim. Zaman kısıtlı ilk 3 yıl çocuğumuza ne verdiysek kardır , sonrasında zaten çocuğunuz okul hayatına atılacak o zaman istediğiniz kadar temizlik yaparsınız .