Bir başlık açtım Üstün Zekalı Bebiş annesi var mı? Diye.
Başlık altında çocuğum üstün zekalı demedim.
Biz gözlemledik böyle olduğunu düşünüyoruz demedim.
Aksine biz çocuğumuzun çok normal bir gelişimi olduğunu düşünüyorduk lakin 7 ay sonra ilk kez doktoruna götürüp yaptıklarını anlatıp videolarını izletince doktorumuz bir uzman görüşü almamızı söyledi dedim.
Kaldı ki götüreceğim uzmanda oğlum üstün zeka değil parlak zeka çıkabilir ya da sadece zeki olduğu ama algısının çok açık olduğu söylenebilir dedim.
Çünkü doktor değilim, uzman değilim. Doktor görüşüyle yönlendirilen kadar bunu bile normal düşünüyordum.🤷🏼♀️
Yok efendim ben öğretirsem tabiymiş. Öğret o zaman güzel kardeşim engel koyan, elini bağlayan mı var.
17 aylık oluncaya kadar sayı göstermedim, öğretmeye çalışmadım evde saymadım bile. Açıkçası sayı öğretmek aklıma bile gelmemişti. Birinin çocuğunda gördüm oğlumdan büyük aaa dedim öğretsem mi acaba erken mi ki diye düşünüo burda da sordum 🤷🏼♀️
19 aylık görselde puzzleın eksik parçasını tık diye gösterir. Karışık puzzle resimlerinin hangi resme ait olduğunu gösterir. Gölge eşleme zaten 2 aydır yapabiliyor. 2 yaş etkinlik kitaplarını 18. ayımızda bitirdik mesela. Napıyım çocuğum aptal mı diyim ?
Yav yok üstün zeka iyi değilmiş. Üstün zekalılar sorunluymuş. Üstün zeka olacağına normal olaymış.
Delirdiniz mi ?
Başkasının çocuğunun zeki olması, iyi birşeye sahip olabilme ihtimali, mutlu olabilmesi sizi niye bu kadar sinirlendiriyor?
Sizin için nimet gibi olmayan üstün zeka ya da zeki olması benim için gurur kaynağı olur. Size ne ?
Her üstün zeka nasıl ki dilsel olarak önde değilse kimisi aşırı geç konuşabiliyorsa , takıntılı, problemli de olmuyor 🤷🏼♀️
Çok şükür çocuğumda ne takıntı ne hiperaktivite ne de başka birşey gözlemleniyor. Zekası dışında aşırı normal bir çocuk.
Valla zorlar hayat sizi. Bu kadar negatif olmayın ı ıh bünyenize iyi değil.
Her çocuk kendi hızındadır arkadan ittirseniz de öğrenmicekse öğrenmez.
İyi akşamlar.
Oturup çayımı alıp dizimi izlicem. Teşekkürler 😄🤍🌿