kuzeyanne_ kızım 22 aylık, ben de bu ara başlamak istiyorum. “Baskıcı olmayan tuvalet eğitimi” kitabını aldım, okuyorum şu ara ve o kadar açıklayıcı ki. Sağda solda duyduğumuz hazır olma kriterlerinden farklı bir bakış açısıyla bahsediyor. Tuvalet eğitimi için en idealinin 20-30ay arası olduğunu söylüyor. Kendini ifade ediyor mu, kakasını yaparken kendine bir yer seçiyor mu farklı bir yere geçiyor mu diye soruyor hazır olup olmadığını anlamak açısından. Bir de ali babanın şarkısını ezbere biliyor mı diye soruyor da 😃 o da sanırım bilişsel seviyesini anlamak amaçlı, şu an kitap yanımda olmadığ için detaylı yazamadım.
18 ay biraz küçük olabilir ama o aylarda da tuvalet eğitini verenler var. Siz çocuğunuzun durumunu daha iyi bilirsiniz.