Nurnur41 Kızlar çorbalara atıldığını biliyorum ama meyve püresi, muhallebi, mama yaptıgımızda peyniraltısuyla pişirip lapa haline getirebiliyor muyuz? Bilgisi olan var mı?
beyzacmvrc Nurnur41 ever olur tabi ki soğuyunca da meyve püresi koyarsınız ya da hurma özü veya pekmez
Semaaa39 Nurnur41 1 yaş öncesinde mutlaka pişmesi gerekşyor ruşeymin. Ben mama muhallebi hiç vermedim oğluma. Ama ruşeymi çok kullanırım. Çorbalarında, sabah yaptığım omlette pankekte falan
Yagmur_24 Nurnur41 ruşeym herhangi bir şeyi pişirrken mama ya da çorba 1 yaşa kadar pişerken / pişme anınında kullanmanız gerekli 1 yaş sonrası çiğ yiyebilir. Örneğin çorba daha pişmeden atın içine 2-3 dk sonra altını kapatın gibi. Ama ilerde de yoğurda karıştırıp verebilirsiniz..
beyzacmvrc Nurnur41 ben keçiboynuzu nun erken ergenliğe sebep olduğunu duymuştum ne kadar doğru bilmiyorum. Ama sonradan düşününce burda ve happy mom da falan hamile kalamayanlarin eşlerinin falan hep keçiboynuzu pekmezi yedigini okuduğum aklıma geldi o yüzden almadık. Ne kadar doğrudur bilmiyorum ama kendim hurma özü yaptım onu kullanıyorum.
Nurnur41 Semaaa39 bilimsel olarak kanıtlanmış mı nereden öğrendiniz biraz araştırdım da tıbbi bir kaynak bulamadım sadece forumda gündem olmuş annem kansızlık için bizi özellikle keçiboynuzu pekmeziyle büyüttüğünü söyler 😑 daha çok hormonlu besinler erken ergenliği tetikliyor diye biliyorum
beyzacmvrc Nurnur41 hurmaları sıcak suya koydum geceden koymuştum ben baya sertti çünkü bendekiler. İçme suyu kullanın. Sonra kabuğunu soyup çekirdeklerini çıkarıp robotta çektim biraz da suyundan ekledim çekerken püre oliyor o zaten. Kavanoza koydum bozulma gibi bu durumda olmadı baya kaliyor öyle dolapta.😊