Sagbdhaaa Kızlar artık kafama çok takıyorum doktorlar bir sıkıntı yok diyor ama bebeğim daha yeni yeni uzun oturmaya başladı önceden 2-3 dakika oturuyordu kendini çok kasıyor ve hemen oturma pozisyonunda kendini geri atıyordu ama asıl konum ve kafama takılan şu bebeğim hala nesneleri kavrayamıyor doktora sorduğumda bir problemi yok gibi görünüyor dedi ama anlamıyorum elleriyle sanki duvara sürtersiniz ya elinizi o şekilde yapıyor ve kavramıyor ben tutturduğumda hemen elini yana götürüp elindekini atıyor tutmak istemiyor resmen yüzünde değişik iğreniyormuş gibi yapıyor onun dışında emekleme vs yok yüzüstü yatırınca hep ağlıyor yatmak istemiyor dönüyor ama çok isterse zorda kalırsa onun dışında dönmüyor bile ne yapabilirim onu nasıl destekleyebilirim anlamıyorum ve bodrumda yaşıyoruz burada devlet hastanesinde bile çocuk nöroloji yok fizyoterapist yok ne yapacağım ben uzun oldu hakkınızı helal edin
yenianne01 Sagbdhaaa canım emekleme normal emeklemeden yürüyen bebekler var …Hiç mi tutmuyor biberonunu oyuncağını tutmuyormu,Dönmesi tamamen 0 mı …Gelişimi nasıl boyu kilosu nedir
durukusunannesi_ Sagbdhaaa net olarak bilgim yok ama duyu hassasiyeti gibi bişey olabilir mi onu bir araştırın isterseniz Dönme konusunda dönmesi lazım artık 10. Ayda emeklemek zorunda değil bazı bebekler emeklemiyor
Sedaalya Sagbdhaaa bu ayda artık tutma kavrama becerisinin gelişmesi gerekir. Dönme olmalı zaten hatta yuvarlanma şeklinde olmalı kaba tabir ile. İlk bir fizyoterapist ile görüşün bence dönme işine o bakar. Tutma kavrama becerileri içinde ergoterapi gerekebilir. Ama kasları tam gelişmediyse eğer ilk fizik almanız gerekicek. Benim kızım emeklemeden yürüdü. Emeklemeye çok takılmayın.
Sedaalya Sagbdhaaa lütfen bir uzman ile görüşün her bebek kendine özgüdür ama bu tarz kaba motor becerileri aşağı yukarı aynı aylarda gelişir 🙏
Sagbdhaaa yenianne01 dönüyor aslında yani dönebiliyor ama dönmüyor çok canı isterse zorda kalırsa ben ellemezsem dönüyor boyu 72 cm kilosu 8300 biberona dokunuyor bazen ama sonra bırakıyor oyuncaklarını da aynı şekilde sadece parmaklarıyla ellerini aç kapat yapıyor parmaklarını sürtüyor yani eğer ben eline tutturursam da hemen atıyor elinden
Sagbdhaaa durukusunannesi_ bir araştırayım canım dönüyor aslında ama dönmek istemiyor çok zorda kalırsa ağlayınca ellemezsem ben o şekilde dönüyor onun dışında ben döndüreyim diye ağlıyor
Sagbdhaaa yenianne01 inşallah öyledir çok kafama takıyorum bulunduğum yer de nöroloji yok maalesef şuan götüremiyorum
Sagbdhaaa Sedaalya bulunduğum bölgede maalesef fizyoterapist yok ama çarşamba günü başka bir doktora götüreceğim yine daha sonra da memlekete gidip fizyoterapistle görüşeceğim olmazsa
Sagbdhaaa Sedaalya çarşamba günü başka bir çocuk doktoruna götüreceğim olmazsa memlekete gidip nöroloji ve fizyoterapist ile görüşeceğim çünkü yaşadığım yerde hiçbirşey yok maalesef
Sedaalya Sagbdhaaa imkanlar kısıtlı olunca da zor anlıyorum sizi. Siz çaba sarf ediyorsunuz eminim ki bir sorun varsada hemen çözersiniz. Birşeyleri fark etmek bile çok güzel
Sagbdhaaa Sedaalya maalesef çok kısıtlı yani aylardır çocuk doktorlarına götürüyorum farklı farklı en son gittiğimiz doktor kan tahlili istedi gelişim geriliği vs var mı diye çok şükür hepsi normal çıktı hergün ellerine masaj yapıyorum sürekli oyuncak veriyorum ama yok maalesef bir uzman görmeden olmayacak ben ne kadar çabalarsam çabalayayım olmuyor maalesef
Sedaalya Sagbdhaaa tabi ki annelerde biryere kadar. Nasıl hasta olunca uzmana gidiyoruz. Burda da işin içine uzman giriyor. Hem görünün kafanız rahatlar. Belki tavsiyeler verir sizi daha farklı yönlendirir
Yekbarnes Sagbdhaaa oyun hamuru, slime, ay kumu, kinetik kum, duyusal top, duygusal mat ile duyu hassasiyetini aşabilirsiniZ
Sedaalya Sagbdhaaa inşallah içinizi ferah tutun. Bir eksiklik varsa bile inanın çözümü olan şeyler. Benim kızımda kas gevşekliği var mesela 8 aydır fizik tedavi alıyoruz hep şükrediyoruz çözümü var geç olucak belki ama oda yaşıtlarını bir şekilde yakalıycak. Herşeyin hayırlısı o yüzden
Alpmomy Sagbdhaaa farklı bir ilçeye hastaneye götürürseniz iyi olur. Genelde nöroloji ve fizik tedavi ye yönlendiriyorlar. Bu ayda kavraması lazım aslında eline birşeyler tutturmaya çalışın ara ara belki öyle alışır.
Sagbdhaaa Alpmomy sürekli tutturmaya çalışıyorum ama maalesef eşimin iş sebebiyle olduğumuz yerden uzaklaşmıyoruz çarşamba günü normal çocuk doktoruna gideceğim sonra da memlekete ailemin yanına gidip nörolojiye gideceğim inşallah
Sagbdhaaa Sedaalya sizede çok geçmiş olsun bizde de bence tam tersi kas gevşekliği değil ama kendini daha doğrusu sadece kollarını çok kasıyor belki de bundan dolayı tutamıyor bilmiyorum bakalım tabiki de bir şekilde yakalayacaklar inşallah