Merhaba arkadaşlar. Kızım 2 yaş 11 aylık. 30 aylıkken yani beş ay önce önce tuvalet eğitimi vermeye başladım.
Oncesinde doktorada götürdüm idrarda enfeksiyon kanda diyabet vs gibi durumları elimine etmek istedim. Hiçbir sorun yok her tahlil tertemiz.
Eğitimi başladığımızda gece gündüz bezi hayatımızdan çıkardık, çocuğum elhamdülillah çok uyumlu tuvalete oturma tuvaletini yapma konusunda hiç sorun yaşamadık. Zamanı gelince gittik ve yaptı, hala da yapar. Tabiki oyuna çizgi filme vs dalınca kaçırıyor. Ama bütün tuvaletini altına yapma şeklinde değil, çamaşırı bir avuç içi kadar ıslanıyor şeklinde.
Bir ay gece boyunca üç kere kaldırmama rağmen altını ıslattı, külot bez taktık. Hala gece bezliyoruz. Öğlen uykusunda da kaçırıyor (aslında başladığımızda arada kaçırıyor arada kuru kalkıyordu ama şu an öğlende bez takmazsam 1 saat bile uyusa altı ıslanıyor). Uyanıkken sorunsuz kendisi gidip çişini yapıyor. Uyanıkken ara sıra kaçırma dışında sorun yok hani.
Geçen hafta günde kaç kere tuvalete gidiyor diye çetele tuttum. Çünkü neredeyse 6 ay olacak, ha düzeldi ha düzelecek derken hiç bir ilerleme göremiyorum. Çok sık tuvalete gidiyor. Sabah 7 den akşam 9 a kadar uyanık (öğlen uyumuşsa altına ypıyor dediğim gibi)
Uyanık oldugu vakitlerde 16-17 kere tuvalete gidiyoruz. Hepsinde de yapıyor. Maks kuru kalma süresi 1 saat. 1 saattir çiş yapmamışsa ve oturuyorsa kesinlikle kaçırıyor.
Gece kuru kalktığı hiç olmadı.
5 aydır çişini tutma süresi artar diye bekliyorum ama hiç ilerleme yok.
Öğlen uykusunda bile 2 saat kuru kalmıyor.
Erkenci davrandım desem, tuvaleti öğrendigidip kendi yapıyor poposunu bile yıkayıp kuruluyor. Ama uzun süre tutamıyor. Dışarı bile çıkamaz olduk.
Bir gün bez takıp çıkalım bari parka dedim. 4 saat sonra eve döndük, parkta bezine hiç çiş yapmamış mesela çok şaşırdım. Anlayamıyorum. 11 aylık kardeşi var kıskançlıktandır diyenler oldu.
Ne yapabilirim. Lütfen bana bir akıl verin.