Lüksemburgda yaşıyoruz bir tek eşim ve ben oğlum bu nedenle henüz konuşmadığını düşünüyorum.Doktora psikiyatriye nörolojiye götürdüm normal dendi.Kelimeleri şu
Çorba,Tava,badi,taksi,git,golkivi,hayır,valiz,uçak,araba,furkan nilda,anane,dede,anne,baba,şapka,süt,okul,park,kaş,göz,diş,ayı,bal,tıra tıs,harika,polis,çanta,popo,domates,muz,mamun(maymun)tilki ,fil,kirpi,tatan(tavşan)pembe ,siyah,mavi,yeş(yeşil),ters,badi,iş,bant,çorap,meme,yok,düştü,bitti,gel,kalk,alo,pis,kola,pasta,1-2-3-4-5,koy,tren,doktor,havlu,ilaç,çaya(daç),kuş,pil,at,prda,mutlu,hırsız,saat,bebe,ayran,yıldız,cici,udcen(üçgen),ay (ya) ,hala,cansu,erdem,suya uf ,hayır,karga,kuğu,çilek,mama,kaka,aç,saç,kedi, belki bir kaç kelime daha.
İkili olarak çok yok araba gitti,iş gitti ,park etti baba gitti,belki bi kaç tane daha aktif değil tam.
Kelimesi 2 yaştan önce yoktu 2 yaşından sonra arttı ama cümle ne zaman olur aynı yollardan geçip bu şekilde olan oldu mu ne zmaan cümle kurmaya başladılar.Kreşe gidiyor kreş yabancı dil ordan da kelime öğrendi hello , dady,no,yes bunları diyor anneyi 1 aydır diyor.kitap okurum nerdeyse her yaptığımı anlatırım ama artık yoruldum cümle kurmasını istiyorum sizce normal mi ve bazı harfleri çıkartamıyor ,ç,r, bazı kelimeleri yutarak söylüyor mesela traktöre tıtatö diyor herleye de no demesi var 😅 bir de ben diyeceğine kreşte me deme öğrenmiş me diyor 🙃