Ozra Mhmysr hayvan sesleri taklitleri hariç 10-12 falan ondada anne baba mama su başlıca gerisi al ver git bırak aç falan gibi kelimeler
A2B4 Mhmysr Olmasi gereken kitaptaki gibi olmuyor arkadaşım cevremdende biliyorum 23.ayına kadar 4 kelime bilen çocuk biranda 2ki 3lu cümlelerle geçti.çocuğa göre değişir 2 yas sinirdir 2 yaşı 1,2 ay daha geçirip bakilabilir.baktın hala bir kelime artışı yok,kelime yok iste o zaman uzman desteğini alırsın.burada cokkk görüyorum ay çok az kelime sayısı vs …anneleri panik ediyorlar…. Kelime çıktısının 16.ayin sonuna kadar olmayacağını uzayabilecegini de biliyor musun?o yüzden korkma doğru destek ver buradan kimseyle karşılaştırma ben bu hatayı çok yaptım.19 aylık toplasan 3 kelimesi var ama kelimeden daha önemli noktalarin olduğunu 2 yaşına gelince dil terapisi alacağız ki biz pskytr,dil terapisi,gelişimci özele götürdük değerlendirme aldık.neyse sakin ol
gulyabani Mhmysr kızımda 16 buçuk aylık bi ara 20-25 kelimesi vardı başlıcak galiba dedim şimdi azalttı bi öğrendiğini aktif kullanıyo sonra başka bişeyi soyluyo devamlı. Herşeyi net anlıyo her komutu uyguluyo ama bilemedim
Mhmysr berikomoms peki sürekli tekrar ediyor muydu öğrendiklerini. Daha önce söyleyip sonra uzun zaman hiç tekrar etmediği kelimeler de oluyor mu? Oğlum anne diyordu taa 11 aylikken ama 3-4 aydır hiç tekrar etmiyor mesela
Mhmysr Ozra Ozra peki normali bu muymuş yoksa yetersiz mi? Oğlum maalesef biraz ekrana maruz kaldı. Ve anladigi seyleri tekrar etmiyor bilerek. Ya da daha once kullandığı bazi kelimeleri epeydir tekrarlamiyor. Mesela topu getir deyip topu gosteriyorum ve anlıyor getiriyor ama yineledigimde beni tekrarlama taklit etme gibi bi yönelimi yok.
berikomoms Mhmysr yani bu çocuktan çocuğa değişiyor canım çevre çok önemli bir etken bu konuda benimki hep çocuklarla haşır neşir kuzenleri falan hep yakın bizde duraksama olmadı
Ozra Mhmysr internetten baktığımda normal gözüküyor çok bi bilgim yok açıkcası. Ama benim kızımdada oluyor onceden anane babaanne diyordu simdi söylemiyor üstüne düşümce dahada geri tepiyor onu farkettim
Aymeym gulyabani sürekli konuşun kızlar benm oğlan da 16 aylık mesela anneyi unuttu galiba anne diyorum bi Kaç defa sonra tekrar ediyor sürekli mama su ne istiyorsun deyip konuşturun üstüne düşün
gulyabani Aymeym valla ben cırcır böceği gibiyim devamlı konuşuyorum zaten 😀😀eşimin iki abisinin de çocuğu biraz geç konuştu. Kızım da görsel olarak babasının kopyası hatta bazen babasından daha çok babasına benziyo😀genetik yatkınlık mı bilemem
Aymeym gulyabani valla bizimde ablamız var 6 yaşında sürekli kardeşiyle konuşuyor kendi geç konuşmuştu 3 yaşında falan. Ama oğlan hızlı çıktı 6 aydan sonra sürekli konuşuyor bu ayda sürekli bşeler söylemeye çalışıyor bakalım. Ayrıca babası aynı kızım da kesinlikle genetik babası da çok konuşur
balkaymak__ Mhmysr 15 aylık.Baba,dede,anne,teyze,nene,mama,meme,gel gel,geldi,bitti,al,aç,deh deh,hav hav,vak vak,bebe,kedi,yeşil,çiçek,cici,ninni,cıs,tavşan ve civciv kelimelerini söyleyebiliyor
Mhmysr Teşekkür ederim hepinize arkadaşlar 💕 bizim etrafımızda hic cocuk yok ve ayri sehirdeyiz ailelerimizden disari da sık sık çıkamıyoruz yani oglum yalniz büyüyor ve biraz ekrana da maruz kalınca merak ettim diğer cocuklara nazaren nasıl diye. Kîyaslamayı ben de doğru bulmuyorum sadece ortalama nasıl bilmek istedim. Teşekkürler hepinize❤