seydaa93 ekran varsa kesmenizi tavsiye ederim, karşılıklı iletişim olmadığı için konuşmayı geciktiriyor. Yaptığınız her işe onuda dahil ederek tane tane anlatabilirsiniz. Mesela şuradaki oyuncağı bana getir bak seninle oyun oynayacağız şeklinde değil de arabayı getir gibi net kısa cümleler kurmanız gerek. Sürekli iletişim kurmanız gerek. Ben yaptığım temizliği yemeği her şeyi anlatıyorum çünkü beraber yapıyoruz. Ekran iki aydır izletiyordum günde yarım saat ama zaten karşısında oturup izlemiyor gereksiz diye kestim tekrardan ekranı. Keskin ve net konuşuyorum böyle yapınca beni tekrarlıyor. Mesela bugün arkadaşım tulumunu kim aldı diye sordu, teyze aldı oğlum teyyyyzeee diye vurgulayarak söyledim hemen teyze dedi. Takip ettiğim dil terapistleri çocuklara uzun karmaşık cümleler değil de net ve kısa cümleler kurun diyor. Bir de konuşmaları için kelime dağarcığının geniş olması gerekiyormuş. Ben renkleri sayıları çok söylerim. Lego oynarken bir yandan kitapları var onları okurum. İçinde farklı kelime olan şeyleri vurgularım. Çok şükür kelime sayısı baya fazla yani benim yaptıklarım bunlar belki size de fikir olur