biranabirbebe Merhaba kızlar 15 aylık oğlum sürekli araba tekerlerini döndürüyor sürmüyor kumandayi, telefonu yerde çevirerek oynuyor normal mi ben mi evham yapıyorum bilemedim günümüzde o kadar çok otizm tanısı alan çocuklar var ki endişeleniyorum
Atlasligunler biranabirbebe otizimli çocuklarda bu sık rastlanan bı durum ama sadece bu var diye de otizim denilmez. Uzmanın görmesi gerekiyor. Buralarda sormayin bence
Ecem__ biranabirbebe tv izliyorsa kesin baska turlu anlayamazsiniz varmi yokmu..zaten buyuyunce aksama kadar izlicekler..tv falan kes canim izliyorsa bol bol oyna parka gotur takip et ona gore goturursun doktora simdilik uzme kendini..bende korkuyorum inanki 19 aylik
Dolores biranabirbebe sadece buna bakarak otizm denilemez. Bunun testleri var, çocuk psikiyatriye götürmelisiniz.
Deletedmom_98 biranabirbebe Normal. Benim oğlum da öok çok severdi o aylarda nesneleri tekerleti çevirmeyi. Şuan 27 aylık.
Miniginannesi1201 Sadece bunlara bakarak otizm dememiz çok doğru değil. Ama bi uzman görüşü almanızda fayda var.
Hilal9 Benim oğlum otizmli sadece cevirmek otizm olamaz başka belirti olmadan hemen evham yapmayın lütfen çocuk psikiyatriye gidin ne diyecek ona bakın ☺
Cansuarel6 biranabirbebe sizinle iletişime geçiyorsa bu kadar takılmayın benim bebeğim de 13 aylık araba tekerini döndürüyor demek ki öyle seviyor helikopterlerin pervaneleri mi döndürüyor ama öyle oynamayı seviyordur bu kadar küçük çocuklar için hemen böyle evhamlanmayin gerçekten bu internet paylasimlari bizi paranoyak yapıyor sesleniyorsaniz bakıyorsa sorun yokyur ha daha ilerde başka şeyler gozlemlersiniz ona göre goturursunuz
biranabirbebe Cansuarel6 yani evet bu kadar duymasam belki de hiç endislenmezdim normal gelirdi bana da
Dondurmalikahve biranabirbebe Bunları sağlıklı bir çocuk da yapar. Evet otizmin belirtisi ama sadece bunları bakarak bir çocuğa o düzenini denmez ki günümüzde yanlış teşhis alan çocuklar da oluyor otizmli çocukların çok görülmesi de aslında bu sebepten dolayı ekran maruziyeti çağın hastalığı ve otizmle karıştırılıyor tabii yoğun bir ekran maruziyeti varsa bunun için de bir özel eğitim alınması gerekiyor ama sizin ilk önce çocuk psikiyatrisine gitmeniz lazım kafanızda bir şüphe varsa.
Ecem__ biranabirbebe anladim canim eskiden bende izlettim kizima bi sorun olmadi erken konustu 2 yasinda sarki bile soyluyordu ogluma cevreden duyduklarim ve burda okuduklarim yuzunden izletmiyorum 2 yasin gelsin bakim hareketleri konusmSi normalse gunde yarim saat acacam..suan 19 aylik
balkaymak__ biranabirbebe benim kızımda 15 aylık sadece bunlardan anlaşılmaz.Tv izliyorsa kesin bıçak gibi.Kelimesi vs var mı ? Baybay alkış gel gel bunları yapıyor mu? Bişey getir dediğinizde getiriyor mu ? Kendi etrafında sürekli dönüyor mu ? Göz teması kuruyor mu ? En önemlisi akranlarıyla ne yapıyor?
biranabirbebe balkaymak__ baybay alkış yapıyor etrafinda donmesi yok sadece nesneleri döndürüyor akranlarini seviyor gidiyor onlara büyüklerden korkuyor ağlıyor dokunmasalar bile sırf bişe dedikleri için kıyameti koparıyor