duhalper Ehliyet aldım ama kurstaki araçla bizim araç arasında kalkışta çok fark var geri kayıyor yokuş kalkışı da yok siz nasıl yapıyorsunuz sürmem lazım mecburum ama çok korkuyorum destek olun anneler 😔
Omeruraz duhalper Debriyajı tam bırakmadan titreme noktasına geldiğinde hafif gaza basarak kalkış yapabilirsiniz rahatlıkla titreme noktasında araba geri kaçmayacaktır
Dianaa duhalper canım bir ayağın frende bir ayağın debriyajda ya, frene basarken debriyajı yavaşça bırakacaksın kademe kademe bir noktada direksiyon titremeye başlar işte orası kavrama noktası. O noktada ayağını frenden çekip gaza basacaksın 😋
Kararsizaney duhalper bacım şimdi debrija basıp arabayı 1 e aldın ya yokuşsa zaten bir yandan frene basıyorsundur sonra yavaş yavaş debriyajı kaldırdığında araba gitmek istediğini belli eder o sırada frenden ayağını çekip gaza basacaksın araba giderken ayağını debrijandan çekersin bu şekilde araba geri kaçmaz. Birde araba dizel mi benzinli mi ?
aslansmoms duhalper tabii ki ama ona alışmanız gerekiyor arabayı iyi dinlemeniz gerekli. Yarım debriyajda kavrama noktasını ayarlamanız gerekli yoksa stop edebilir.
GezginPaNDa duhalper elbette ama onu ayarlamak zaman alır. O yüzden debriyaj ayarını yapana kadar el freni ile devam edin ilk 3 4 ay
Zinnetnur duhalper debriyaja tam basıyorsunuz ya kalkarken diyelim yokuş yukarı çıkacaksınız yokuş biraz dik vitesi 1 e alın çok hafif araç kalktığı noktada debriyajı tutun o şekilde yokuşu çıkın tamamen bırakmazsanız stop ettirmezsiniz düzlüğe çıkınca aynı bırakıp devam edin buradan anlatmak ne kadar yardımcı olur bilmem ama umarım yardımcı olur 😌
duhalper Dianaa Zinnetnur Omeruraz Siz cansınız günlerdir ağlıyorum bir işe yaramazsın diye kendime kızıyorum cesaret edemedim o kadar yardımcı oldunuz ki çok teşekkür ederim cesaretimi toplayıp haftasonu çıkacağım kapalı bir yola Allah’ın izniyle yapacağım niye yapamayım dimi yani 🥰❤️❤️
duhalper BENOYLEUYGUNGORDUMM eşim aylardır uğraşıyor arabamızı satıp otomatik almak için ama arabayı asla satamıyoruz 😔
EndlessLove_ duhalper bu durumu çok çok pratik yaparak üstesinden gelebilirsiniz ☺️ ha deyince olacak bişey değil ayak bi yerden sonra alışıyor zaten☺️arabaya da alışmanız gerekiyor. Yani bişeyleri yapamıyorsanız çabalayarak daha çok pratikle zamanla halledebilirsiniz. Anlatmakla pratikte bence farklı olur. Her arabanın debriyaj kavrama ayarı farklıdır. Deneye deneye başarırsınız ☺️
duhalper EndlessLove_ çok teşekkür ederim bide korkum vardı yenmem lazım artık birine zarar vermek istemem asla
Kararsizaney duhalper valla o zaman kolay gelsin ben benzinli kullanamıyorum o yüzden dizel aldım kaldırması daha kolay oluyor diye 😂 dizellerde debriyajdan ayağını çekince gaza basmasan bile kalkıyor. İlk kullandığım araba babamındı evlenince onu aldım ben o benzinliydi kullanamadım sonra başka araba aldık şimdi rahatım kullanabiliyorum otomatik vites olsa aslında daha kolay acemiler için
EndlessLove_ duhalper kimse istemez tabi ki ☺️ korkunuzu trafiği az olan yerden çoğa doğru çıkarak yenebilirsiniz ☺️ insan kafasında düşündükçe bazı şeyleri çok büyütüyor ve trafiğe çıkıp panik olmadan sürmeye başlayınca kafamda büyüttüğüm kadar değilmiş diyorsunuz ☺️ kaç kere söylemişimdir bunu mesela ben🤷🏻♀️halledersiniz yeter ki pratiğe dökün ☺️
cakil97 Kısa sürede alışırsın birkaç denemeden sonra çerez gelir hiç korkma. Freni basılı tutarak debriyajdan ayağını hafifçe çek arabanın sesi değişince frenden ayağını çekip gaza bas ama gaza hafif basma. O da olmazsa el freniyle kalk 👍🏻
Umut35 Bebekli anneler araba kullanabiliyor musunuz çocukla birlikte ben ona daha cesaret edemedim ağlarsa panik olurum diye siz nasıl yapıyorsunuz