Melinaderya Merhaba arkadaşlar , Çocuğum 2 yaşına girdi. Baba , dede , kedi , miyav, gel ,1,2,3 ,Derya , cik cik, çiş , hoppa ,hadi ,düt düt, Mama diyebiliyor . Ama bana aşırı geriden geliyormuş gibi geliyor . Sizde durumlar nasıl bana fikir verebilir misiniz ?
Sontvbukucu Melinaderya yani gelisim basamaklarina gore dil gelisimi geri kalmis. Desteklemek icin neler yapıyorsunuz. Simdi herkes normal diyecek ama rahatlayip gaflete düşmeyin. Bir dil terapistinden destek alabilirsiniz
konusamiyorumyalnizcaforum Melinaderya 2li cümle kurma eğilimi varmı mesela anne geldi baba gitti su ver gibi oyun okulları var haftada 2 gün 3 gün olanlar oralara götürebilirsiniz akranları ile iç içe olur heveslenir yada bol bol konuşun kitap okuyun şarkı söyleyin
Ozzseda Melinaderya canım her çocuk aynı olmuyor kızlar genelde daha erken konuşmaya başlıyormuş mesela benşm kızımda öyle oldu 26 aylık şuan anne geldim baba çikolata almaya gitti . Dede doktora gitti gibi şeyler söylüyor 2 yaş aşısı için sağlıkocagına gittiğimde artık 3 lü cümle kurması gerekiyor demişti ve dediği gibi de oldu bizde . Ama arkadaşlarımın erkek çocukları var yaşıt onlar konuşamıyor daha mesela anne baba bile zor diyorlar
kizannesi06 Benim çocuğumda 21 aylık aynen bunları soyluyo bana bile geriden geliyormuş gibi geliyor cümle kuramiyor acaba bizmi abartiyoruz bilmiyorum. Bende burda bekleyeyim